Uppdateringar - Masai Mara

Vi fick efterlängtade gäster i augusti. Undrar om ni där hemma kan förstå hur fantastiskt det är att få gäster när man bor så långt borta. Fantastiskt är det i alla fall. Det här gänget kom i alla fall och vi som har längtat efter att få se Masai Mara under den stora vandringen följde glatt med. Allt annat vi gjorde med dessa gäster får vi lämna annars blir jag aldrig klar med uppdateringarna men det var härligt att ha dem här! 
 
Nu har vi förresten nya gäster, inga mindre än mormor, morfar och moster. Lyckan hos både barn och föräldrar är mycket stor :-)
 
Men åter till Masai Mara. Förra gången vi var där var det fantastiskt vackert och vi såg många djur men det var också mycket gräs utan djur eller utan djur som syntes i alla fall. Gräset, ett galet stort skafferi som bara väntade på sina matgäster ett par miljoner matgäster. 
 
Det är svårt att återge hur det är att stå mitt i ett naturfenomen men vi försöker nog i bilder. Safarit var annars ganska lungt faktiskt. Bilen höll och körde bara fast en gång. Hoppsan, nu glömde jag visst att det regnade första natten vilket gör vägarna i Masai Mara till en lervälling. Salaash och hans bror (vi körde tillsammans) skulle tvunget åka till floden en viss väg, huvudvägen är tydligen alldeles för tråkig. Bitvis var det mer sjö och leråker än väg. Men efter ett litet missöde när Salaash bror fick dra loss oss så kom vi iväg. 
 
 
 
Till floden kom vi i alla fall och vi såg en väldig massa gnuer som kanske skulle korsa floden snart men vi fick inte se några som faktiskt sprang men vid floden kan man se andra skönheter istället.
 
 
Dagen efter åkte vi till en annan flod, visst sa jag att det var vackert här?
 
 
Med gnuerna kommer också rovdjuren.
 
 
 

 
Det blir inte så mycket text idag, bilderna får tala för sig själva. Själv pratar jag för mycket med syster yster för att kunna få ur mig något vettigt. Jag vill bara sluta med ytterligare ett bevis på att det är ett vackert land vi har fått som hem.
 
 
Over and out
Anna
 

Kommentarer
Postat av: Benny & Sara

Kan bara hålla med - underbart är ordet :) Ja både landet och ha gäster från Sverige alltså :)

2012-09-27 @ 12:03:56
Postat av: Mamma Alvin

Åh vilka bilder, jag sitter här på jobbet och ryser! Vilket fantastiskt land våra barn kommer ifrån.

Kram till er alla

2012-09-28 @ 07:50:57
Postat av: Sätraborna

I ett småregnigt o grått höst-Stockholm längtar vi förstås hur mycket som helst tills det blir vår tur att få se dessa djur "lajv", men ännu mer tills vi får krama om ER!!

2012-09-28 @ 09:27:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0