Fyraåringen

Den andra oktober fick vi en fyraåring i huset. Vi hade ju besök av mormor, morfar och moster så Ida hade valt att sova i mormors säng. Som sig bör på födelsedagen vaknade Ida först och till slut körde hon upp mormorn med "Gå upp nu mormor så det kan börja". Åååh vad mysigt att ha nån som är så förväntansfull inför ja må hon levat, själv sover jag utslaget och vaknar först på andra versen. 
 
Ida har länge sagt att hon ska sluta med välling när hon fyller fyra. Jag tänkte att hon skulle få sin sista flaska på morgonen så födelsedagsbrickan dukades som vanligt med födelsedagsduken och vällingflaskan. Ack så fel jag hade. "Men jag har ju slutat" sa Ida och mamman fick vackert lomma ut i köket och göra mackor istället :-) och så var det med det. Trötta kvällar när vi har lilla Ida på besök här hemma kan hon önska sig välling men på det stora hela är hon nöjd med sitt beslut. Och väldigt nöjd med nattrosorna (rosa byxblöjor med disneyprinsessor på), mitt knep för att uppmuntra henne på kvällen. 
 
Efter att ha blivit firad på morgonen tog hon på sig tingelingklänningen och provade nya Hello Kitty sparkcykeln ute. Efter lunch blev det mer ja må hon leva och Hello Kittytårta vid poolen. På kvällen skypade vi med familjen hemma i Sverige och mer paket väntade för varje skypesamtal. Det var en mycket lycklig och trött Ida som gick och lade sig. Jag kan också meddela att det är hårt att sova tillsammans med Barbiehästar och andra födelsedagsfynd.
 
 
Eftersom mormor och morfar är här nu och inte 30 oktober så firades lillebror också. Jag har inga skarpa bilder på honom, han ä liksom aldrig stilla :-) Här är han i alla fall i en jacka som nu väntar på oss i Sverige.
 
 
Kalaset sparade vi till i lördags. Galen som jag är bjöd jag in alla adoptivfamiljer till poolparty med korvgrillning. Det är ganska knäppt att ha poolparty när det regnar, det är också ganska knäppt att ha ca 50 personer på tårtkalas i vardagsrummet. Men jag är ju ganska knäpp. Tack vare härliga familjer blev det ett härligt kalas, trångt och mysigt. Tack och lov slutade det regna och Josef ledde en mycket intresserad skara barn på en skattjakt som slutade under vår balkong. En korg hängde från balkongen och sänktes sakta ner mot barnen som tyckte det var nästan magi :-)
 
Det var nästan omöjligt att ta kort utan att fånga ett barn som inte får visas offentligt än så här kommer ett skralt urval. Tårtor från underbara Cake Plaza, man ger dem bara en bild och så ritar de av den för hand. Gissa om Ida varit nöjd med sina Hello Kittytårtor. 
 
 
Såhär såg hon ut större delen av eftermiddagen. Vi är fullständigt överväldigade av alla presenter. Ida är lika överlycklig. Eller som hon själv sa, förtjust.
 
 
Det går väldigt fort att blåsa ut ljus särskilt när det bara är ett. Men på andra eller tredje försöket hinner man med att få det på bild också.
 
 
Hej hopp
Anna
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för att vi fick vara med! Runa och Kjell

2012-10-16 @ 11:16:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0