Fånga stunderna

Det gäller att fånga de små stunderna. Inte bara under småbarnsåren, under livet antar jag. Idag satt Ida och Rasmus i samma fåtölj unde samma filt och tittade andäktigt på barnprogram. Så sött att kameran åkte fram. Jag tog mins kort, la ifrån mig kameran och tog tre steg. Så var den stunden slut :-) illvrål och två väldigt små händer satt fast i långa flätor.

Varje kväll tycker Josef att det är sovdags ungefär två timmar innan jag, dessa timmar är min stund. Just nu rullar en favoritserie Gilmore Girls och en tröja till Rasmus växer fram på stickorna. Att jag sitter uppe och riskerar femtimmarsnätter om Rasmus vaknar tidigt väger lätt mot energin det ger mig att få vara bara jag en stund, med en stickning.

Idag är det kladdkakans dag fick jag höra på förmiddagen vilket ledde till kladdkakeeftermiddag inne vilket var tur för ett afrikanskt regn de luxe härjade utanför fönstren.

Det här var bara några stunder idag, tänk vad många stunder jag har på en vecka. Kan vara bra att påminna sig själv om ibland.

Dessutom har Kenya hostat ur sig alla tänkbara papper och Rasmus är vår i Kenya och resten av världen. Vilket privilegium! Hemresan är ohotad om inga isländska vulkaner får utbrott eller liknande. På min namnsdag trampar vi svensk mark igen, kan man få en bättre namnsdagspresent.

Åssså grattis mr G till dina goa föräldrar och grattis POL till finaste mr G. Ibland förvånar domstolen positivt :-)

Anna

Anna


Kommentarer
Postat av: Mamma Alvin

Åh vad mysigt att ni kommer på självaste Anna-dagen. Då hinner ni både fira namnsdag, lägga lutfisken i blöt och baka pepparkakor. :)

Välkomna hem!
//Ulrika med familj

2012-11-08 @ 14:07:15
Postat av: Anonym

Det er sant at vi må ta vare på alle de gode stundene! Og så bra at dere nå har alle papirer klare:-) Nyt de siste ukene i Kenya. Klemmer fra Oslo

2012-11-08 @ 19:56:03
Postat av: Åsa

Så fort tiden går. Ser så fram emot att träffa hela familjen igen. Blir det nåt vinterbesök i Gussjö?

KRAM!

Svar: Så fort våren tillåter så kommer vi :-) blir det nåt stockholmsbesök? :-)
Josef och Anna Pansell

2012-11-14 @ 19:52:53
URL: http://iborian.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0