Det lackar mot jul

För tre år sedan firade vi en fantastisk jul i Kenya, den första julen som barnfamilj. Denna jul blir minst lika fantastisk, inte för att vi får komma hem, för att vi firar första julen som tvåbarnsfamilj. Förra julen hann vi vuxna knappt med, vi packade som galningar för att kunna lämna lägenheten på nyårsafton. I år ska vi försöka stanna upp och njuta av julen även om vi också i år kommer att packa. Alltså gäller det att börja njuta i tid. 
 
Julkalendrarna är inhandlade men i väntan på dem har vi vår lördagsgodiskalender där det nu hänger ynka tre tablettaskar. Vi sätter också en stjärna för varje dag i bamsekalendern så att Ida ska se hur många dagar det är kvar tills... just nu är det tills vi åker till Mombasa (på fredag).
 
Idag har vi startat julpysslet (jag började för några dagar sedan med en sats knäck). Ida har tömt sex glitterlimpennor på ett enormt transparent papper. Jag har klippt och skurit, limmat och tejpat, vi har monterat det lilla änglaspelet där pepparkakorna åker karusell och vi har tittat på Pippis jul och jul i Bullerbyn. Inte minst har vi lyssnat på första julskivan. 
 
 
Josef som brukar vara mycket skeptisk till julmusik mm innan första advent tyckte nog att det var helt ok även om han var ganska skeptisk till vårt projekt. Men när den första prototypen hängdes upp på prov och för att torka var han mäkta imponerad. I varje liten stjärna sitter en bit av Idas glitterpapper. Jag tror att jag måste ta med dem hem, de är finare än våra köpestjärnor hemma. 
 
 
God jul allihopa!
Anna
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Nämen titta så fin!! Jag har ju inte sett mästerverken än. Impad!

2012-11-26 @ 20:39:47
URL: http://www.axebo.se/kenya

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0