Adventsstämning

Är man i värmen gäller det att jobba upp stämningen för egen maskin. Ni därhemma som lägger ut vackra snöbilder på facebook får liksom lite hjälp på traven.

Alltså har de egengjorda stjärnorna och ljusstaken som sparats här sen 2009 ställts fram i fönstret, julklappskalendern står i bokhyllan (som är nästan boktom nu) och lussebullarna är bakade (i alla fall första omgången). Nu tänker lilla mamma och alla andra att jag är knäpp. Mycket riktigt helknäpp. Men jag älskar advent och jag vägrar missa en vecka bara för att vi åker hem till andra advent. Dessutom har vi bjudit på adventsfika som avslutningskalas på tisdag, då får jag ju giltigt skäl att baks lussebullar. En Ida som är saligt lycklig över att få baka och över att julkalendrarna börjar imorgon, vi ska äta det näst sista lördagsgodiset imorgon och över att det snart är jul. Strax före tio när vi mumsade i oss de nybakta mästerverken studsade hon upp och ner i fåtöljen jublande över vilken lycklig dag vi har och överföll mig med bamsekramar i rena lyckan. OK jag får också hjälp på traven med adventsmyset. Och OJ vad jag njuter!

Nu, sista rycket innan jag ska sova. Imorgon ska vi öppna kalendrar, tjohooooooooo.

Anna


Kommentarer
Postat av: Emma

Mys-syster & nu längtar jag efter er så jag dör!

2012-12-01 @ 14:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0