Mammans dag

Igår var det mammornas dag. Jag blev firad på morgonen med vacker sång och ännu vackrare teckningar. Sen fick jag klara mig själv :-) pappan predikade och sen fick vi en gäst så mammans dag bestod mest av diskning och matlagning. Ingen fara, jag hade valt det själv Josef frågade faktiskt om lov innan han lovade att predika. Jag ska dessutom bli kompenserad med en ledig dag alltså som jag får göra vad jag vill med.
Nu sitter jag ensam i soffan och kalasar på min morsdagstårta (Leilas banoffee pie) och njuter av lite ensamhet. Vår gäst som är en kompis hemifrån som lämpligt nog har uppdrag i Kenya och Josef är i Nakuru för att njuta av lite safari. Ida tyckte inte alls att pappa skulle få göra så roliga saker utan oss (om de inte hade bestämt sig för att tälta hade vi också varit med). Men det ordnar sig, från pch med idag har vi arbetstillståndet i passet och safari mm blir avsevärt mycket billigare. Så vi ska nog ta med safariälskande Ida ut nån dag.
Nu ska jag njuta mer av min egen kväll, tänk att det är så skönt med egentid :-)
Anna

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nu har jag "läst ikapp mig" på bloggen... mycket snygga tofflor o tjusig Barbie! :) Och så inspirerande att läsa om fortsättningen i Kibera, vi ber såklart att allt ska falla på plats o bli till välsignelse för så många som möjligt!

Kraaaam!

2012-05-29 @ 14:19:03
Postat av: Anonym

Glad att ni tar hand om mannen min!!

2012-05-29 @ 16:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0