Världens sötaste...

son har vi fått. Och världens sötaste storasyster fick vi på kuppen.
.
Dagen började tiiiiiidigt, 04:20 och i en barnfamilj som är van att få sova åtminstonde till åtta (den del som inte arbetar i alla fall) är det fruktansvärt tidigt. Jag gick upp som i dimma och var väldigt glad över min något mer morgonpigge man. Vi fick nog med oss det mesta och taxin tog oss till flygplatsen där vi tog en liten morgonfika. Ett nytt fint flygplan lyfte i tid men den kvinnliga delen av familjen Pansell sov redan gott då.
.
Vi åkte direkt till vårt hotell och tog en lugn timme innan socialarbetaren kom och hämtade oss. Sen promenerade vi till barnhemmet. Kisumu är inte stort. Vi fick träffa en rad personer på olika kontor och Ida blev mer och mer otålig, var är den där lilla broren nån stans. Men till sist fick vi följa med ut i trädgården till en paviljong. Där tyckte de att vi skulle hitta plutten själva. Inte så lätt när man har ett kort med dubbla konturer att gå efter men pappan lyckades och fick sin son i famnen. Helt rättvist! När vi fick Ida var det jag som fick henne i famnen först och nu var det pappas tur. Storasystern ville förstås vara med och jag fick agera kameraman.
.
Det är verkligen helt obeskrivligt att få träffa sitt barn för första gången. Han promenerade liksom rakt in i hjärtat för att stanna. Som alla föräldrar som väntar sitt andra barn så har jag funderat på hur det fungerar med kärleken. Inte oroligt, lite mera nyfiket hur Gud ska ordna i mitt hjärta så att det får plats lika mycket kärlek till som det finns till Ida. Här sitter jag nu med ett nyöppnat rum i hjärtat med plats för oändligt mycket kärlek. Det är lite magiskt faktiskt.
.
Nu ska vi titta på TV (jag gissar att vi orkar 15 minuter) sen ska vi sova så vi får träffa lillebror snart igen. På torsdag får han komma till oss och på fredag flyger vi tillbaka till Nairobi med två skatter.
.
Sov gott
Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart!!! Stort stort grattis!! Kram från E6

2012-03-12 @ 20:05:29
Postat av: Sofia E

Stort Grattis!! Älskar din kommentar: "Han promenerade liksom rakt in i hjärtat för att stanna"! Underbart!! Nu är man ju bara SÅ nyfiken på skatten! Bild önskas, ja närapå KRÄVS till [email protected] ;)

2012-03-12 @ 20:12:09
Postat av: Emma

Magiskt!!!!

2012-03-12 @ 20:21:01
Postat av: Åsa

Så fint du skriver! Grattis till er alla!! Och en BAMSEkram från oss Karlbergare.

2012-03-12 @ 20:26:01
URL: http://iborian.wordpress.com
Postat av: Anna N

Ååå vad underbart du skriver! Grattis till fina familjen <3 Jag skulle vilja läsa mer... Kraaam

2012-03-12 @ 21:25:03
Postat av: Magdalena

så stort och fantastiskt!!!! tänk att få hålla sitt barn för allra första gången! önskar er allt gott!

2012-03-12 @ 21:34:22
Postat av: märta

å vad dom är ljuvliga era små barn! Jag fick se foton (under kör-repet). Varmt grattis till er alla som fått varann!

-fam. Englund

2012-03-12 @ 22:05:38
Postat av: Hej och Hopp

Ett stort stort grattis till hela familjen!

2012-03-12 @ 22:16:17
URL: http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com
Postat av: Glenn

Härligt!

2012-03-13 @ 00:23:48
Postat av: G

hihi Fick lillebror kram av storasyster? Det låter så härligt att få se sin lillebror sådär "lekklar" och allt!! Kram!

2012-03-13 @ 09:00:36
Postat av: Hanna

Å här sitter jag med tårar i ögonen på jobbet... Så fantastiskt att er långa väntan nu är över o att han lixom bara klev in o tog plats i era hjärtan på en gång! Det är faktiskt helt "magiskt" (tack Gud) att kärleken räcker o växer till alla barn man har, oavsett hur många de är!

Många kramar till er alla 4 från oss 4!

2012-03-13 @ 09:17:52
Postat av: E5

Åh så underbart! Vi ser fram att lära känna lillebror.

2012-03-13 @ 09:25:31
Postat av: sara

Grattis, vad heter Lillebror?

2012-03-13 @ 10:35:33
Postat av: Anna

Tårarna strömmar! Stort grattis. Jag är så lycklig och tacksam över att ni har fått varandra - äntligen. Åhhh....nä jag kan inte skriva mer just nu. Bara tack. Tack Gud och ta hand om den här nya fina familjen lite extra just nu är du snäll.

2012-03-13 @ 11:36:51
Postat av: Ida Bohm

GRATTIS!! Har tänkt på er så många gånger både igår och idag. Fantastiskt skönt att höra att allt gått så bra. Så glad för er skull! Ta hand om er, längtar tills vi får se den lille krabaten!

2012-03-13 @ 15:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0