Sverigereflektioner

Jag borde sova för länge sen, jag har nästan alltid svårt att komma i säng på kvällarna. Det finns ju så mycket mysigt och roligt man kan göra, virka, surfa eller som nu titta på Ernst på TV4 play. Jag som trodde att de stoppade alla sina program vid gränsen men Ernst bjuder de på ända till Kenya, och jag som har älskat sommartorpet sen första avsnittet.
.
Jag skulle skriva en glad statusrad på facebook och insåg att jag höll på att skriva. Hurra jag kan se på Ernst #sverigelyx. Men jag har ingen aning om vad det där # betyder. Alltså jag anar att det har att göra med twitter och det har jag inte tagit mig tid till att börja med än men att blanda in det där staketet i meningar kan jag tala om att vi inte gjorde på förra sidan nyår.
.
Förra gången vi var i Kenya informerade erfarna missionärer oss om att det ofta kommer nya ord och uttryck som man upptäcker när man har varit borta ett tag. På hösten när vi kommit hem var det val och i alla debatter och valprogram pratade de om appar hit och appar dit. Jag fällde några upprörda kommentarer om att man väl faktiskt fick förklara de där apparna för eventuella stackars tanter som inte hade någon aning. I själva verket var det väl jag som behövde förklaringen, smartphone hade erövrat marknaden under vår bortavaro och ordet app kom väl med dem.
.
Nu har Ernst tagit reklampaus och jag tror att han får buffra klart sig i natt så ser jag klart imorgon för nu är det nog natt även för mig. Hoppas barnen håller med om att det är natt till klockan nio imorgon. Vem vet, plötsligt händer det.
.
Kan ni berätta för oss utlandssvenskar nästa gång ni hittar på såna där nymodigheter nästa gång. Annars får jag väl hålla mig på tanternas sida även efter nästa hemkomst.
.
Gonatt
Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0