Ett gäng mammor

Vi brukar ha mammornas utekväll varannan onsdag men bästa bordbokerskan har åkt hem så i onsdags var det ingen som ordnade något. Då tog vi en dagutflykt istället. Tre bilar med mammor tre barn (somligas män jobbar ju liksom) och en pappa åkte till Amani för att shoppa och äta lunch. Tänk så mysigt det kan bli när samma mammor som ses varje dag här på gården (vilket i och för sig också är mysigt) åker på utflykt tillsammans. Mina två troll var förstås med men jag får också ledighetskänslor och njuter av att komma iväg lite.
.
Livet här kan vara så härligt med sköna hemmadagar och en utflykt ibland. Att bara gå och dra hemma på asfalten skulle kanske ge lite tristess men kryddar man med en utflykt eller som i onsdags ett fikaknytis på gräsmattan så känns dagarna bara lyxiga. Jag njuter av lugnet och friheten och av att mina dagar handlar om att vara med mina barn. Det är klart att jag njuter av egentid men det gör jag ju för att jag är med barnen så mycket. En egen halvtimme i köket eller med en tidning blir toklyxigt istället för en stund man tar för given som det var för fyra år sen, tiden innan Ida. Jag gillar detta bättre även om jag önskar mig fler halvtimmar, men vilken förälder gör inte det?
.
Imorgon lyxar vi med kalas vid poolen, vardagslyxen fortsätter!!!
Anna

Kommentarer
Postat av: Emma

Det var verkligen en supermysig dag! Ska lyssna på Klaras sommarprat, blev nyfiken när jag läste om det här...

2012-07-13 @ 20:33:46
URL: http://axebo.se/kenya

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0