Alldeles egna

Nu har också jag lyssnat på Klara Zimmergrens sommarprat. Jag håller med alla som sagt något om det, har du inte lyssnat så lyssna. Det är en bra lektion i barnlöshet och adoption men också i folkvett.
.
När hon på slutet skriver att hon är så glad för att hon fick just sin son och att om något av alla de graviditetstest hon gjort varit positivt hade hon inte fått just honom sprutar mina tårar. PRECIS så känner jag, jag är så glad för att jag fått just dessa två underbara små troll. När vi fick träffa Rasmus första gången landade en pusselbit i vårt livspussel. Vår familj blev hel och det var just precis han som skulle göra oss till en helhet.
.
Oj, vad jag känner igen mig i Klaras berättelse. Alla kommentarer och frågor man får och har fått. En del gör ont, en del blir man trött på, andra leder till intressanta samtal. Och jo, man får fråga mig saker om det är ok att man inte alltid få svar.
.
Mina alldeles egna två sover sött och är sådär ljuvliga som barn är när de sover, och jag älskar dem mer än jag trodde var möjligt. Någon förälder som känner igen sig? Det är galet vad mycket kärlek ett hjärta kan rymma. Tänk att vi ska få följas åt och att jag är satt att vårda och fostra just dem. Vilken ära!
.
/ Anna, en av världens stoltaste mammor

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack Anna!

Jag känner igen mig och nu rinner tårarna på farmors kinder.

Många stora jättekramar från farmor Solveig

2012-07-11 @ 12:03:40
Postat av: Hanna P

Ett fantastiskt sommarprat av Klara Z! Hon är inte bara rolig utan berör även på ett djupare plan... Det är en fantastisk gåva att få bli förälder! Att just Ida o Rasmus gjort er till en "komplett" familj är coolt! :)

Kramar fr en annan stolt mamma (till världens finaste barn)

2012-07-13 @ 23:29:23
Postat av: magdalena

precis DÄR i klaras sommarprogram sprutade tårarna här oxå. och dom ville visst inte sluta...så fönsterna jag putsade fick sig en extra dusch :-)

tänk att vi fått våra alldeles egna barn. precis just dom som var tänkta till oss!

2012-07-14 @ 15:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0