Ida

Ida tycker att det är bra här på Gömina kårt (Gemina court) hon håller på att finna sig till rätta. Barnpoolen har erövrats en bit i taget och idag vågade hon sig ner i stora poolen tillsammans med pappa. Hon undrar varför i allsin dar den där tanten inte kan ringa nån gång så att vi kan få hämta lillebror (som hon ju har bestämt att det ska vara). Vi åkte till giraffcentret förra veckan och tittade på giraffer, vårtsvin och sköldpaddor för att stilla suget efter djur. Ida frågade redan på väg från flygplatsen var alla djuren var någonstans.

Här hemma möblar vi på, det börjar kännas som hemma nu. Köksbordet har fått flytta från vardagsrummet till köket så som vi hade det för två år sen och under fönstret växer en lekhörna fram, jag ska bara få ner gardinstängerna så att jag kan byta gardiner till mina hemvirkade från förra gången. Det gäller att passa på när vi får den större lägenheten är det inte säkert att gardinerna passar. Igår fick Ida ett rosa plastbort och två rosa plaststolar, lyckan var total och hon undrade om vardagsrummet är hennes rum nu. Javisst är det det, bara mamma och pappa får vara i soffhörnan på kvällarna. Där har vi nämligen de mysigaste kvällar med gott kvällsfika och just nu Vita huset som underhållning.

På frågorna om Ida trivs så gör hon det, hon har med ett barns självklarhet anpassat sig (eller håller på att anpassa sig) och tar tillvaron som är här och nu för självklar. Dessutom får man ju sova i mamma och pappas säng (140 cm bred) hela natten här på Gömina och det är inte dåligt.

Hej svejs nu ska jag kvällsfika färdigt =)
Anna

Ps efter att ha försökt komma ihåg hur man lägger in bilder från datorn i ett dygn så publicerar jag helt tråkigt utan bilder... de kommer när jag fattar hur man gör =)

Kommentarer
Postat av: Sofia E

Gulliga Ida! :) Njut av sol å pool! Snart har ni lillebror hos er! ;)

2012-01-27 @ 14:08:56
Postat av: Emma L

Mosters älskling!:) Pussa henne från mig! Låter så myyysigt med fikakvällarna!

Puss & Kraaaam!

2012-01-27 @ 18:23:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0