Söndag

Idag har vi varit i kyrkan, en av våra favoriter Kawangware. Josef predikade och vi hade sällskap av vänner som vi glatt våldgästade efteråt, tack för det :-)

Kvällen har inneburit pyssel, det är ju en av mina favoritsysslor. Jag har äntligen gjort klart fotoalbumet som lillebroster ska få, så nu går det utmärkt att ringa. Sista kortet i albumet är ett kort på vårt sängpussel. Vi har på minstamöjliga yta trängt in två barnsängar och en dubbelsäng (nåja 140 cm säng i alla fall) ser rätt snyggt ut. Albumet klart, sängen bäddad, vi är redo.

Kvällens sista pyssel är illustrerat. Jag har sorterat tvätten vi lämnat ner till tvättservicen här på området. Jo så lata är vi. Tvätten märks med små lappar som häftas fast i kläderna, på varend liten strumpa. De vet verkligen hur man sysselsätter folk i det här landet. Jobblinjen i Sverige kanske har något att lära.

Nu ska jag pyssla vidre med lill*ns filt, den ska snart användas :-)

Hejsvejs
Anna

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0