Resumé

En månad har Rasmus varit hemma. Det känns som en evighet. Jag ska försöka återberätta månaden som gått men det blir i några inlägg och bilderna kommer när de kommer. Man måste liksom ha en dag på sig att ladda upp bilder. Undrar när de ska tejpa ihop sladden i Mombasa som de hade sönder?
.
Tre dagar hade vi haft Rasmus hos oss när vi fick efterlängtat besök. Idas farbror Linus med två kompisar kom för att njuta av Kenya. Vi fick träffa dem lite mellan safariresorna. Väldigt roligt!
.
Det var också roligt att ta med dem till Kibera och visa vad som hänt. Linus var där för två år sedan när allt började och sedan dess har han gjort stora insatser för att samla in pengar. Jag skulle vilja ta mer er alla som bidragit med smått som stort för att visa dessa modiga duktiga kvinnor. Som lyckats starta små och stora företag trots att de kämpar för överlevnad varje dag.
.
Linus med flera åkte hem, vi var ensamma en dag sen kom mormor och morbror med moster och kusin. Mycket efterlängtat!!! Efter det har vi haft två härliga och intensiva veckor. Men de kräver helt egna inlägg med bilder hoppas jag för vi har gjort saker i princip varje dag, vi har haft närkontakt med elefanter och vi har badat i uppvärmd pool, det vill säga 27 grader i luften 29 grader i poolen, det var ju tur annars hade vi kanske fryst.
.
Jag återkommer med mer uppdatering. Nu ska jag fira att min kursuppgift är inlämnad med att gå och sova.
.
/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0