To be known as Ida Shania Pendo Pansell

Idag har dom avkunnats att adoptionen av Shania Jane Pendo till Josef och Anna Pansell är godkänd och att Shania numera heter Ida. Vi är obeskrivligt glada och lyckliga. Josef packar för fullt och jag ska strax ansluta. En väska ska det bli ikväll bara för att.

Nu får vi inte åka hem imorgon, det är ett liiiitet papper kvar. Adoption order, vår advokat chansade och frågade efter det idag och vi fick nästan ut det men nej, de skulle försöka få det klart till tisdag. Vi får väl se, vi har i alla fall hoppat ett väldigt stort steg närmare Sverige. Särskilt Ida och jag Ida har haft sin snygga Sverige tröja och jag som varit på manikyr igen har numera blå naglar med gula blommor. Tårna är varannan gul varannan blå.

Nu går det dessutom an att få se skönheten, om inte mamman haft såna problem med att knuffa på gungan och ta kort samtidigt så hade det kanske funnits någon skärpa också. Men det kommer fler kort =)



/ Josef, Anna och Ida Pansell

Kommentarer
Postat av: Farmor

Lilla Hjärtat, vilken go Svensk tjej! Nu väntar vi bara att få hem sötingen med sina föräldrar.

2010-05-21 @ 20:22:25
Postat av: Anonym

Så glad, så glad! Välkomna hem till sommarsverige!

Kram och hurra!

2010-05-21 @ 20:31:26
Postat av: Cecilia

Så glad att jag glömde berätta vem jag var!

2010-05-21 @ 20:32:54
URL: http://www.ekhemmanet.se
Postat av: Cecilia

Nu är det jag igen. Måste bara säga: Lösenordet på er blogg var denna gång var Ambros andranamn!

2010-05-21 @ 20:34:51
URL: http://www.ekhemmanet.se
Postat av: Maja T

Ååååh, vilken sötnos! GRATTIS till er, allihopa!

2010-05-21 @ 21:18:50
Postat av: Magdalena Daniel Francis

Hipp Hipp Hurra för fina Ida idag!!!

ÄNTLIGEN!!! å gött att ni fick ut filen direkt, då är ni snart hemma. Vi firar er på Skansen imorgon :-)

och nästan gång vi åker dit är ni kanske med!

kram från gamla grannarna

2010-05-21 @ 21:31:18
URL: http://dagarmedmagdalena.blogg.se/
Postat av: Marika

Äntligen!!!! Kan bara säga ett stort GRATTIS till er alla tre. Även om ni redan levt som en familj, så har ni numera på papper att ni ÄR en familj.



Massor av kramar!

Marika

2010-05-21 @ 22:17:13
Postat av: Catrin

Åh, vad stor hon har blivit. Jag kommer ihåg när jag fick se kortet på henne i somras när ni var här, i sommar få jag se henne live!

Stora Kramar!!!

2010-05-21 @ 22:23:25
Postat av: Eva Rosshagen

En STOR grattis kram från oss i Åkersberga .

2010-05-21 @ 22:40:02
Postat av: Sandra Lidin

Å vilken fin tjej ni har, så underbar! Stort grattis till er från oss alla här i Huskvarna/Jönköping.

Kram kram genom Sandra

2010-05-21 @ 22:46:00
Postat av: Jaap, Fimke & Isaac

Äääntligen!!!!!

Vi är så glada för er!!!!

Stor grattiskram från Fimke & Jaap och en puss från Isaac till Ida :-)

P.S. bilden är jättefin i alla fall...

2010-05-21 @ 22:53:04
Postat av: Hej och Hopp

Grattis!

Och åh så kul att få se er fina dotter. :-)

2010-05-22 @ 00:15:51
URL: http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com
Postat av: Mormor,Morfar o Moster

Grattis till er alla tre! Vilken glädjedag med glädjetårar. Kramar från oss.

2010-05-22 @ 00:44:58
Postat av: Tanja

Stort grattis! Jag känner er inte men har följt er resa. Önskar er ett underbart liv tillsammans med er lilla goding:)

2010-05-22 @ 10:55:33
Postat av: Hanna, Tony, Alva, Melker å Sune

Underbart! Glädjetårarna skymmer nästan bokstäverna jag skriver... :) Vi är så glada o tacksamma att ni snart är hemma hos oss igen o att vi ÄNTLIGEN ska få krama den nya sysslingen (om hon nu håller sig still länge nog för en kram vill säga...)!

Massor av kramar från oss o VÄLKOMNA hem till sommar-Sverige. Nu ska jag ut i rabatten o rensa ogräs! Puss på er!

2010-05-22 @ 11:27:41
Postat av: Sara

Jag har följt din blogg ett tag, känner er inte, men gråter nu ändå.

Grattis till finaste flickan!

En dag hoppas jag få vara med om samma sak.

All the best!

2010-05-22 @ 11:54:02
Postat av: Hélène E E

Har följt era måååånader i Afrika, det är som en saga som nu vänder blad mot ett nytt livskapitel i Sverige. Vad ni har varit med om och upplevt och vilken grund ni har skapat tillsammans för er familj. All Lycka!

Hélène

2010-05-22 @ 12:06:35
Postat av: Sara Axelsson

Hej!!

Vi känner inte varandra, men jag har följt er blogg läänge nu. Ett stort varmt GRATTIS och lycka till i framtiden!!!

Jag vet hur stort och fantastiskt det är att bli förälder genom adoption.......LYCKA!!!!



Kram

Sara

2010-05-22 @ 13:57:16
Postat av: Åsa

Även om vi sagt det live så igen - GRATTIS! Vi kommer sakna er grymt mycket när ni åker hem, men vi ses snart igen.



KRAMAR /karlberts

2010-05-22 @ 16:27:39
URL: http://iborian.wordpress.com
Postat av: viveka

Häärligt!!

Glädjetårar, det kommer dock bli tomt här utan er.

puss från Rasmus till Ida

2010-05-22 @ 18:26:55
Postat av: Faez

Hej.

Ett stort varmt GRATTISSSSS jag tackar god från hella mitt hjärta och väntar på er här hemma sååå snabb.

2010-05-23 @ 00:53:48
Postat av: Anette

Grattis!!!! Även jag har följt er blogg och ni har verkligen haft ett härligt äventyr och fått minnen för livet och inte minst er lilla Ida:))))

Hälsningar Anette, även jag adoptivmamma till tre Colombianer.

2010-05-23 @ 19:18:19
Postat av: Siw E.

Ett STORT GRATTIS till er ! Måste kännas skönt att snart få resa hem med er lilla Ida. Har följt er blogg, det har varit så kul att läsa om allt ni varit med om.

Tack för alla fina bilder !

2010-05-23 @ 22:25:35
Postat av: Berit Josefson

Jättestort Grattis Äntligen får Ni komma hem. Har följt Er på bloggen.Det har varit mkt. spännande.Tack oxå för fina bilder



2010-06-05 @ 20:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0