Maaaam

Jag är visserligen en prinsesstjej men jag uppskattar inte när ALLT ska var ljusrosa med Hello Kitty på. Vi köpte ett par Hello Kitty mockasiner innan vi åkte, mest för att det var enda alternativet på HM om man inte ville ha dödskallar på, hellre då en vit katt. Ida älskar dem, när jag tar fram dem tjuter hon maaaaaaaaaaam. Hon har ju ingen aning om att hälften av världens flickor är ekiperade i samma katt. Hon bara älskar katter.

Härom kvällen när jag surfade pysselbloggar (jo det finns miljoner pysselbloggar med gratis mönster därute) hade Denice virkat en väska av mormorsrutor med Hello Kitty på. Söt tänkte jag och surfade vidare. Men igår letade jag rätt på den igen och började försöka. Halv två hade jag lyckats virka en sådan mormorsruta med hjälp av Denices, Crochetras och Petracots bloggar. När Ida sov lunch idag blev mormorsrutorna till en väska. Efter en liten tur på google hittade jag också ett Amigurumimönster på självaste kissen på Idas kreativa. Det blev kvällens projekt, jag har roligt och lite ont i armen (finns det något som heter virkarm?). Men vad offrar man inte =)

  

Godnatt / Anna


Kommentarer
Postat av: Eva Rosshagen

Du är helt otrolig Anna !

Tänk att inte din kusin fick en sådan pyssel gåva.

Tar du upp beställning ? jag har en som är mycket intresserad.

Kram kusin Eva

2010-05-04 @ 21:36:02
Postat av: Hanna

Men åååå såååå sööööta Kittysar du gjort Anna!



HM o alla andra butiker vet verkligen hur de ska få oss 70-talister o spendera pengar på våra barn. Det är ju bara att tillverka kläder med de figurer som var poppis när vi var små... och jag hade massa Kitty-grejor när jag växte upp, dock inga kläder för det fanns inte på stenåldern ;).



Men om du har ork o lust Anna så vill vi gärna lägga in en beställning på en Amiguru-Kitty till fröken A! Å herr M gillar ju oxå Kitty så du får gärna göra två förresten... Eller oxå får du lära mig hur man gör dem när du kommer hem?!



Och så måste jag förstås kommentera att ni har en sååå kloook dotter (kattälskare)! Hälsa henne att vi har en gosig Sune som väntar på att bli kelad med! :)



Kraaam!

2010-05-05 @ 11:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0