lyxbrudarna

Idag skulle pappan jobba på förmiddagen så Ida och jag packade väskan och gav oss ut på frisörjakt. Jag ville höra med en sådan om det är läge för flätor i Idas hår. Hon har liksom långt strävt hår uppe på huvudet och mjuka babylockar på sidorna. Jag har tänkt att med extrahår i form av garn (som man brukar använda på små barn) borde det fungera. Hårfrisörskan som vi till slut hittade tyckte att sånt skulle göra för ont på lilla Ida så det fick bli tofsar istället. För 30:- gjorde hon tofsarna och det långa håret på huvudet blev till twists. Jag ska försöka få till en bild imorgon. Det är många gummisnoddar och lite hår, men det tjocknar väl med tiden... håret alltså.

Jag fick förslag på diverse behandlingar som helkroppsmassage, pedikyr och manikyr. Manikyr har jag aldrig gjort och velat göra sen jag kom hit man har liksom råd här. Nu blev det i alla fall av. Idas frisyr var ju snabbt gjord och sen fick jag manikyr av en tjej och Ida fick leka med en annan, snacka om full uppassning. Ida hade jätteroligt =) Jag har välansade naglar som skimrar i brunt med vita blommor på. Så piffiga naglar har jag aldrig haft, tur vi ska på safari i smutsig landcruiser så att de kan bli som vanligt igen... får väl gå tillbaka igen efteråt och måla sverigenaglar eller något.

Ni får gärna ha med sverige-gänget här nere i era böner och tankar. Vi har några spännande domstolsveckor framför oss med start imorgon. Många familjer väntar just nu på dom och alla vill såklart komma hem. Fem av nio familjer på väg hem. Men många familjer har fått barnbesked och är på väg ner vilket är fantastiskt roligt. Lycka till och grattis på samma gång alltså.

/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0