Dagarna efter

Har dragit mig lite för ett nytt inlägg. Det känns så gott att gå in och se inlägget där vi äntligen får berätta att vi är godkända och att få läsa alla era kommentarer, HÄRLIGT!!!

Vi har packat och rensat, vad ska bli kvar, vad ska med hem, vad ska slängas... så ser våra dagar ut. Bli kvar??? undrar ni. Jo det är fullt möjligt att vi gör om detta galna äventyr. Vi är inte avskräckta än. Man vet aldrig vad framtiden bär med sig. Att vi kommer tillbaka är helt säkert så det känns smart att lämna några småsaker så att vi inte behöver köpa t.ex. brödrost igen nästa gång vi kommer hit.

Ida njuter av livet, hon leker och njuter av solen och värmen. Regnperioden har tagit en liten paus för att ge oss några soliga dagar på slutet. Imorgon ska Ida och jag gå på stan och se vad det är vi faktiskt måste köpa med oss hem. Förmodligen är det inget vi måste ha men vi kommer garanterat inte att komma hem tomhänta. Jag kände idag att jag faktiskt behöver lite kikoy tyg för att sy söta klänningar till Ida i. (Kanske man kan beställa av mamma... fram med mönstret till Madickenklänningarna nu ska det sys igen.)

Imorgon blir en ny nagelbitare, det är nästan då det avgörs om vi kan åka hem till helgen eller om det blir nästa vecka. Det går egentligen lika bra men nu är hemlängtan på topp. Vi längtar efter familj, vänner lägenhet, husvagn... det mesta som är vant, bekant och kärt. Jag känner mig lyckligt lottad som har så mycket att längta efter. Jag känner mig också priviligierad som fått lära mig uppskatta Sverige och livet hemma. Jag kommer aldrig mer att klaga på skatten. Efter att på nära håll ha fått möta ett land där ingen social försäkring överhuvud taget fungerar är jag glad över vårt trygghetssystem. Vad skattepengarna används till kommer jag naturligtvis som lärare alltid att klaga över ;-) Något vi också kommer att uppskatta alldeles otroligt mycket är vårt hem. Vi har bott bra här, det är rent och tillräckligt stort men det ska bli ljuvligt skönt att komma HEM!

Med stora förhoppningar om goda nyheter i morgon / Anna

Kommentarer
Postat av: Emma L

Å vi längtar, så förskräckligt mycket! :)

2010-05-24 @ 21:01:44
Postat av: Marika

Wow! Kan ni komma hem redan till helgen. plötsligt fick jag en känsla av "redan", men jag vet så väl att ni har varit utanför Sveriges gränser jätte jättelänge.



Kram Marika

2010-05-24 @ 21:18:39
Postat av: Andrea Thörn

Underbart! Hoppas också på goda nyheter för er imorgon! Äntligen, va?

KRAM!

2010-05-25 @ 12:23:31
Postat av: Farmor till barnen Andersson

Så söt hon är er lilla! Grattis, grattis och lycka till med avslutningen av den här Kenyavistelsen. Det vore roligt att få träffa er någon gång när vi är hos de våra i Huddinge.

2010-05-25 @ 13:56:02
Postat av: Hanna å resten

Men uj uj uj nu är vi ju så nyfikna på hur det har gått för er idag? Fick ni det sista pappret??? Åååå vi får nog skypa lite med er idag tror jag minsann...

2010-05-25 @ 15:39:25
Postat av: mormor

Nyfiken är ordet just nu! Hur har det gått idag?

2010-05-25 @ 16:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0