Matvägran

Vi har en lite förkyld prinsessa här hemma. Hon har dessutom åtta tänder på väg ut samtidigt. Fyra kindtänder och fyra hörntänder, det ser ont ut! Hon har därför inte ätit särskilt mycket på en vecka. Idag köpte jag korv, vi försökte korv för några dagar sen, efter det har vi försökt pannkaka och favoriträtten pasta med ostsås inget duger. Hon sväljer väl så mycket slem och då vet man ju hur sugen man är.

Vi har ju läst boken så vi tvingar inte i nån mat och ser till att hon dricker minst en liter per dygn. Däremot så erbjuds välling och yoghurt oftare än det skulle ha gjort annars. Hon är pigg och springer runt i alla fall kortare stunder så hon överlever nog. Men tillbaka till korven, jag kände på mig att korv skulle vara populärt idag och mycket riktigt på bästa Emilmanér begravde hon huvudet i burken =) Det blev inte korv i normala mängder men i alla fall mer mat än vad hon fick i sig igår.



Själv har jag jobbat hela dagen med en mycket intressant avhandling som arbetsuppgift. Hela förmiddagen satt jag på Java och drack kaffe. På eftermiddagen har jag suttit hemma i fåtöljen. Jag tänkte bjuda på min utsikt från arbetsplatsen.



Till sist bara en liten glimt från kvällen. När det var dags för kvälls TV frågade jag om Ida ville se Emil. Hon svarade med Maaam och kon (katten och skon för er som inte förstår språket) Jag funderade på vilken film vi har med katter i. Till slut ramlade tioöringen ner och jag frågade om hon ville se Askungen. Det resulterade i ett glädjestrålande akonge akonge samtidigt som hon sprang fram och klappade på TV:n så höll hon på i typ två minuter innan jag lyckats krångla mig förbi alla menyer och filmen äntligen startade. Så nu tittar vi på Akonge vars viktigaste innehåll tydligen är katten och skon. (Tur att Ida inte förstått att katten är dumingen än =)

Nattinatt / prinsessorna

Kommentarer
Postat av: Farmor

Pappa ser ut att mysa i soffan tillsammans med Ida och korvfatet. Utsikten från arbetsplatsen var inte dum. Prinsessan vill nog gunga ser det ut som.

Kram!!

2010-03-29 @ 20:52:10
Postat av: Marika

Det är ju för väl att vi föräldrar har utrustat med ett lexikon på vad egentligen barnen säger, i alla fall sina egna. Själv har jag diskuterat med Filip att det är inte passande att prata med ord som fett bra eller shit bra alltså... Svaret jag fick var: Men mamma, det är ju inga svärord! Det känns som samtalet var på för hög nivå för en 5-åring (nästan 5år).

2010-03-29 @ 22:28:17
Postat av: Hanna

Ni kan lära Ida att det bara är katten i Askungen som är dum - resterande katter är snälla o gosiga, speciellt våran Sune förstås... :-)

2010-03-31 @ 13:36:55
Postat av: Anna N

Är man sjuk så är man... Malte käkar 3 - 4 glassar per dag för tillfället. Han har vattkoppor. Till frukiost idag; pastahjul...

2010-04-26 @ 08:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0