Kenyansk möteskultur

Som lärare har jag många gånger varit ytterst trött på möteskulturen vid personalmöten av olika slag. Det ska jag aldrig vara mer! Mötet idag började också elva, däremot var hon som är ansvarig för utbildningen redan på plats när jag kom (20 min för sent, lite kenyan har jag väl blivit) hon hade åkt klockan fem för att inte vara sen den här gången. Där bet mina pikar tydligen men inte på någon annan.

Klockan elva började seminariet som jag skulle lyssna på och då började de mötet. Halv ett när seminariet var slut började jag hjälpa dem att göra ett schema, vad jag vet är det resultatet av dagens möte, vad som hände mellan elva och halv ett har jag ingen aning om. Förmodligen var det någonting men det kan mycket väl ha tagit så lång tid att få pappren från förra veckans möte i ordning så att det gick att göra ett schema. Jag ger upp, nästa gång kommer jag också elva, om det blir nån nästa gång.

Imorgon ska vi också börja klockan nio men det är ju ett helt annat sorts möte och det känns så fantastiskt roligt! Undrar hur bra de är på att passa tiden =)

/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0