Nya gäster

Nu har vår tredje och sista laddning gäster landat i Nairobi. Vi är verkligen usla bloggare just nu men vi har ju så mycket vi måste prata om så det blir liksom svårt att hinna ibland. Mamma, pappa och lillasyster Emma har gjort entré i Idas liv. Hon är mycket förtjust särskilt i sin moster men mormor och morfar kommer starkt. De landade natten till igår så gårdagen blev en massa prat och lite pool och sen julafton på kvällen. Nu har vi monterat ner granen =) Vi fick en massa fina julklappar. Lillebror med fru och lillkusin (som fortfarande är i magen) saknades galet mycket.

Idag har vi varit på stan, mest för att vi behövde hämta ut ett paket som legat länge på posten. Jag hade lagt avin på ett vääääldigt smart ställe och nu var den hittad och då gällde det att åka innan jag gömde den igen. Fler julklappar från Sverige som vi tackar glatt för! Annars visade vi stan i all sin glans för familjen som var överväldigade av intryck och väldigt glada för att få lägga sig en stund vid poolen när vi kom hem.

Nu är det dags att sova för imorgon ska vi bland annat titta på djurbäbisar. Fullt upp hela tiden =)

När det gäller adoptionen har vi flyttat fram markeringarna ett pyttesteg framåt. Vi är i princip klara med alla hembesök och utredningar vad gäller oss. Nu väntar vi bara på att de två rapporter som ska skrivas om oss lämnas in så kan vi få en tid för vår andra hearing. Känns bra!

Vi ska bli bättre bloggare igen men inte förrän om två veckor när vi är ensamma igen.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hade SÅ gärna varit där tillsammans med er! Ha det riktigt mysigt nu :). Kram!

2010-01-21 @ 11:18:42
Postat av: Gustav

Jag med!!!



Ha det nu gripande kul med restan av familjen!

Ser fram emot bild-dokumentationen när det kommer hem.

2010-01-21 @ 16:49:54
Postat av: Farmor

Vi har nog alla full förståelse för att ni inte har lika mycket tid med bloggandet när ni har så många gäster under så lång tid. Jag tycker ni är jätteduktiga som hinner med det ni gör. Ha det så mysigt tillsammans med familjen!

2010-01-21 @ 17:18:49
Postat av: Nepalmamma

Anna och Josef - stort TACK för att vi får följa er! Det är underbart att läsa om ert liv och era äventyr - ni skriver underbart!



Jag har en fråga till er: Ni har skrivit om en godnattsaga - Nalle Phu med fotografier som ni läser för Ida varje kväll.

Det låter fantastiskt och jag har sökt efter den på nätet, men inte lyckets hitta den.

Kan ni hjälpa mig och tipsa om detta kanske?

Tack på förhand!



Ha det riktigt härligt och njut av familj och vänner, men det förstår jag att ni gör!

Postat av: Maj-Britt och Rolf

Underbart att läsa hur ni har det.Och jag förstår att nu är lyckan fullständig för mormor och morfar.Vi gläds med er alla.Ha en skön tid tillsammans men jag misstänker att det blir svårt för Gerd och Thorleif att åka tillbaka till Sverige. Hälsa dem att vi flyttar upp till Skellefteå i juni! Kramar till er alla. Maj-Britt och Rolf

2010-01-22 @ 20:38:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0