Lite Sverige

Vi får in Sverige lite här och var just nu. OS kommer från SR sportradion, olika hackigt olika dagar men vi har hört några medaljer tas. Melodifestivalen kommer via P3 eller våra goa vänners vardagsrum via skype. Det var en mycket märklig känsla att höra en svensk TV hallåa innan melodifestivalen drog igång. Känns ungefär som det var igår och samtidigt väldigt länge sen.

Någon hemma meddelade att de skulle smaska på semlor. Det är lite svårt att hänga med här när vädret är varmt jämt. Semlor ja, finns det mandelmassa i Kenya? Det kanske det gör men jag är inte sämre än att jag mixade mandel som jag fick nedskickad till jul och socker. Vips! fanns det mandelmassa =) Till och med Josef som annars vill ha semlor utan åt två semlor med hemmagjord mandelmassa i.



Lite Sverige blir det allt av mina nyvirkade gardiner, det är ju ändå mormor-gardiner. Mycket ljusare blev det i alla fall.



Kojan lockar lite mer nu, särskilt när pappa också kryper in =) Är de inte söta?



Idag åker vi till Mombasa för att uppleva kustklimatet =) Vi ska försöka blogga men vi får se hur det går. Annars återkommer vi om en vecka när vi är tillbaka.

/ Anna, Josef och Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0