Kibera

Först vill jag fortsätta att tacka för kommentarer =) Så roligt att få en liten glimt av er som läser. Se inlägget OS eller melodifestival om du undrar vad jag pratar om. Ni får förstås kommentera vad ni vill!!!

Jag har inte varit i Kibera idag. Det känns viktigt att lämna tid för att prata utan att jag sitter där. Det finns nog mycket som de vill stöta och blöta. Nästa söndag ska jag gå dit igen och vara med så får vi se om de har en eller en miljon frågor.

Josef har förankrat projektet med samfundsledningen och fått några tips och synpunkter. Det känns mycket bra och rätt att projektet kommer att ligga direkt under huvudkontoret och inte under någon kyrka. Kvinnorna är nämligen med i olika kyrkor eller ingen kyrka alls.

Inom FPFK (Free Pentecostal Fellowship of Kenya) finns ett microlånsprojekt. Vi ska få träffa de två kvinnor som driver det (för kvinnor - vi tror de är ensamma mammor) för att höra hur deras projekt fungerar. Det är mycket möjligt att det går att koppla ihop men det får kvinnorna i Kibera avgöra. Det här ska vara deras projekt och inte vårat. Men det är fantastiskt att få hjälp på så många olika sätt som möjligt.

Vi får också rapporter att pengar är påväg in och vi är så glada för det. Till kvinnorna har vi sagt att det kommer att komma pengar men att vi inte vet hur mycket, känns viktigt att inte lova någonting. Själva vågar vi nästan hoppas på att vi ska ro det här iland. Vi ska presentera siffror så fort vi får några.

Vill DU vara med och hjälpa 40 kvinnor att börja jobba och kunna skapa en framtid till sina barn? (Jag låter som en politiker i en valkampanj, tack och lov behöver jag bara koncentrera mig på det här gänget och inte ett helt land) Är det bara att sätta in pengar på pg-nr 65 17 77 – 5 Pingstkyrkan Bredäng ska vara mottagare, märk betalningen Kenya. Det finns en väldigt klok kommentar på förra Kibera inlägget. Kontrollera pg-nummret, det är viktigt för oss att allt går rätt till och det ska vara Pingstkyrkan Bredäng och inget annat. Det är vår församling som har åtagit sig att administrera detta, alla pengar går dock oavkortat hit och jag ska personligen se till att varenda öre hamnar på kontot!

Vill du läsa vad vi skrivit förut om Kibera-projektet kan man välja den kategorin i högerspalten och då kommer bara Kibera-inläggen upp.

Allt gott från oss i Kenya / Anna, Josef och Ida

Kommentarer
Postat av: Emma L

Såfort jag börjar tjäna pengar ska jag börja skicka in! :-)

2010-02-15 @ 19:18:46
Postat av: Åsa

Häftigt projekt ni dragit igång.



Vi kommer snart ner till er. Fick barnbesked idag och är sååå glada och spända inför resan.



/Å o A

2010-02-15 @ 21:14:21
URL: http://iborian.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0