En riktig lördagkväll

Idag har jag varit på stan och handlat tyg!!! Fantastiskt roligt!!! Josef slapp vilket är bra. Han får nämligen huvudvärk när han närmar sig IKEAS tygavdelning. Vi har fått erbjudandet att skicka med saker till Sverige och tyg är verkligen något jag vill ha med härifrån och det är TUNGT!!!

När jag kom hem med alla mina skatter (och då menar jag alla, de två viktigaste skatterna kom och hämtade i stan) var det så varmt att vi tog en stund vid poolen.

Kvällen har vi tillbringat dels i köket och dels vid datorn. Köket behövde för det första städas och mat behövde lagas. Vi bestämde oss för köttbullar så vår stackars dotter fick mat lite för sent idag men hon väntade mycket tappert och åt glatt köttbullar, makaroner och brunsås. Det var väldigt gott som det brukar vara när Josef lagar mat.

Vid datorn har vi lyssnat på OS och melodifestivalen. OS har nyss kommit igång så vi får se om vi orkar med skidskyttet, det är ganska sent och vi tänkte gå till kyrkan imorgon. Melodifestivalen däremot, vilken kväll!!! Vi fick en sändning från Sverige för en vecka sen, där fanns ett festivalkit med chips, godis och TV tidning. Ikväll åt vi Estrellas dillchips, vääääldigt gott. Festivalen gick viaaa webbradio vilket fungerade bra nästan hela tiden och vi kunde skrivskypa med våra kompisar vars TV soffa vi annars brukar sitta i. Lillasyster skrivskypade vi också med men det är mer som vanligt fast det brukar vara med sms annars. En riktig lördagskväll alltså!!!

TACK så mycket för kommentarerna det är väldigt roligt att höra ifrån alla er som inte skriver så ofta, vi är rätt nyfikna på vilka som följer våra äventyr. MERA MERA läs gårdagens inlägg så får ni se vad jag önskade då.

Nu ska vi lyssna lite på OS och sen blir det sängen. Nattinatt / Anna

Kommentarer
Postat av: Emma L

Ja tur att vi kan uppräthålla det normala livet trots avstånd:) Jaha vad ska man säga, hoppas på en bättre omgång nästa lördag..

2010-02-13 @ 22:36:21
Postat av: Cecilia

Jag ger mig tillkänna! Läser ofta men kommenterar nog sällan. Gläds åt att läsa att ni har det gott och önskar att det ska få fortsätta så!

Kram!

PS. Halvhjärtat men en smula engagemang både när det gäller OS och Melodifestival. OS-smulan något mindre....

2010-02-14 @ 15:49:09
URL: http://www.ekhemmanet.se
Postat av: Glenn

Hej igen och god fortsättning efter alla besök ni haft! Har fått ta del av era upplevelser via de senast hemvändande gästerna. Kul, mycket jag känner igen! Och tack för julklappen, den blir jättebra att ha i sommar, tackar, tackar! Farmor Nanna hälsar också och tackar för de små snidade djuren som hon tyckte var så fina.

Apropå "läsarundersökningen" och krockande teveprogram… inspelningsbar digitalbox funkar jättebra för mej här hemma men är kanske inte nåt alternativ där. Har dom börjat med digitalteve där än? Kanske via satellit?

Ha så trevligt och spännande framöver med att utforska mer av Kenya, det kommer garanterat att bli intressant!

2010-02-14 @ 17:24:56
Postat av: Åsa

Åh vad underbart att handla tyg. Vad finns för tyger? Är det mest vanlig ostrechig bomull eller finns det strech också? Jag ser oerhört mycket fram emot att åka ner o shoppa loss. Risken är dock stor att jag inte får med mig allt. Är tyg-fetischist. :)



Estrella dillchips? Köpta därnere eller nedforslade?



/Åsa

2010-02-14 @ 22:45:58
URL: http://iborian.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0