Akonge

Barnet är förstört och det är mitt fel! Jag har alltid varit prinsessflicka, när jag var liten alltså men kärleken till t.ex. prinsessfilmer har aldrig svalnat. Disney förstås men kostymfilmer går också bra!

Ida har väldigt få prinsessiga leksaker, hon leker med bilar och djur. Sista veckan lagar hon mat flitigt i sitt nya kök (som inte riktigt är klart men bild kommer). Men hon har sett Askungen, och den har hon fastnat för. Särskilt när Askungen tappar sin sko stelnar hela Ida som en fjäder, pekar på TV:n och säger kon kon. Men det är nog inte det prinsessiga som fångar henne, det är djuren och sångerna.

Idag har vi varit på Village Market med två andra härliga familjer. (Ett jättemysigt köpcentrum som vi inte besökt tidigare, knäppt men man ska ha lite kvar till slutet också). Där finns en stor leksaksaffär typ BR. Ida var helt vild och ropade Akonge Akonge under hela besöket i affären. Det fanns ju lite prinsessaker som Barbie och målarböcker men bilar och tåg var också Akonge. Hon var helt fixerad. SUCK jag tar på mig hela skulden, inte är det Josef som har överfört prinsesshysterin till dottern. Men det var han som sa att jag skulle köpa magneterna som nu sitter på kylskåpet och som har hållt dottern i köket under kvällen ropandes Akonge. Det fick bli Laban som kvälls-TV, vi hade nog fått en överdos av Akonge annars.

Men mysigt är det tycker prinsessmamman =)

Favoritstunden idag var i alla fall när hon fick leka med sina två kompisar i lekhagen.



/ Anna

Kommentarer
Postat av: Mormor Gerd

Ok, som mamma till Dig Anna fattar jag. Men det är väl mysigt, eller hur?

2010-04-29 @ 20:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0