Premiär

Idag var det premiärpredikan för mig i Kenya. Vi blev hämtade av pastor Justus på samfundets högkvarter som ligger bara tio minuters gångväg från där vi bor. Han körde oss in till centrala Nairobi. Församlingen vi besökte är nyplanterad, inte mer än ett år gamal, och de var omkring 70 medlemmar. De höll till i ett bibliotek i centrala Nairobi.

När vi kom var Gudstjänsten redan i gång i fullt ös. För er som är med i Bredäng kan jag säga att det var precis som ett möte med Patmos. Faktiskt väldigt lika. Ljudet var på max så det skallrade i öronen och glädjen sprudlade. Det var 100% som gällde, oavsett om man sjöng, bad eller talade. Full fart och mycket glädje.

Jag har under veckan upplevt Guds ledning att predika över det som vi som pingstvänner kallar för dopet i den Helige Ande och som är pingströrelsens stora kännetecken vilket jag också gjorde. I bilen på väg från kyrkan så berättade pastor Justus för oss att jag fyllt i precis det som behövdes efter hans predikan förra söndagen. Hade de inte fått besök av oss hade han tänkt att predika över just precis detta ämne! Det är häftigt att få leva i Guds Andes ledning.

Josef Pansell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0