Kommentera mera =)

Idag har vi haft en skön dag som började i sandlådan som vanligt. När Ida sov förmiddag bakade jag äppelpaj och vi packade matsäcksväskan för att bege oss till Svenska skolan där vi mötte upp Julia som höll oss sällskap ett tag i väntan på hennes kära föräldrar. Vi var barnvakt helt enkelt till en skön tjej som satt och läste när vi tre badade i barnpoolen. När (nästan hela) familjen Andersson var samlade kalasade vi på äppelpaj, vaniljvisp och kaffe - mums. Kaffet bar vi dit i vår nyinköpta termos som pryds av texten "Praise the Lord Halleluja" och Jos 1:9 citerat under en bild av en kyrka. Denna fantastiska termos är inköpt på Nakumatt, leta en sån på ICA så får ni leta länge =)

Efter vår poolpicknick travade vi hem till Anderssons och åt middag. Ida somnade i sin bärsele (hurra för bärselar) och vi kunde stanna för kaffe och en massa småprat. Alla ni som ber får väldigt gärna be för Anderssons som har en viktig vecka framför sig när det gäller domstolarna. Det ska förhoppningsvis fattas några beslut som gör att de snart kan åka hem. Vi vill ju gärna ha dem kvar men vi förstår att de vill hem, det kommer ju vi också att vilja sen =)

Anna-Lena och jag pratade som vanligt om allt mellan himmel och jord gärna på samma gång. Ett av samtalsämnena var bloggar. Jag undrade om ni därhemma förstår hur roligt det är med kommentarer på bloggen. Typiskt svenskt är ju att tro att min lilla kommentar inte är så viktig men för oss här nere långt borta från er därhemma är det som att få ett vykort. Det är ocskå superroligt att se vilka som läser vår lilla blogg. Så om ni vill, orkar och kan kommentera gärna mera, vi älskar våra kommentarer =)

/ Anna

Tillägg från Josef:
Per och jag talade om lastbilar, tekniska prylar i största allmänhet och "Mythbusters" från Discovery channel :-)

Annas kommentar: Typiskt!

Kommentarer
Postat av: Morbror Gustav

Er verkar det inte gå någon nöd på :)

Här regnar det men vi lider inte så mycket. Kul att prata lite igår!!

Vi sitter och soffmyser med frasse i lottas knä och datorn i mitt.

Morbror har oxå varit och shoppat present till Idas 1:årsparty!

Ha det fint i solen!

2009-09-28 @ 23:19:21
Postat av: Morbror Gustav

Er verkar det inte gå någon nöd på :)

Här regnar det men vi lider inte så mycket. Kul att prata lite igår!!

Vi sitter och soffmyser med frasse i lottas knä och datorn i mitt.

Morbror har oxå varit och shoppat present till Idas 1:årsparty!

Ha det fint i solen!

2009-09-28 @ 23:19:44
Postat av: Anette Bjurenstedt

Hej på er i Afrika. Ett litet sent GRATTIS - Jag följer er blogg varje dag!! (ni förstår säkert varför? :) Det är underbart att vara nybliven mormor och morfar till lille Kevin snart 9 månader. Allt har gått så bra och det tror jag det kommer göra för er också. KRAM till hela familjen. Anette och Perla

2009-09-28 @ 23:48:52
Postat av: Åsa

Hej!



Jag hittade hit via en kommentar som ni lämnat på "Innan du fanns". Nu följer jag ert nya liv med Ida med stort intresse. Det är ju också kul att läsa om livet i ett annat land också.



Själv är jag trebarnmamma från Löddeköpinge i Skåne, Jag har tre flickor på 5,3 och 1 år.



Jag önskar er all lycka och kommer fortsätta följa er livsresa här!



Hälsningar från ett blåsigt Skåne!



Åsa.

2009-09-29 @ 00:37:48
Postat av: Glenn

Apropå lastbilar, Josef... när jag var i Tanzania 1990 var PMU:s vita Scanior med tandemdrift King of the Road. Sen fanns det andra lastbilar också... med usla bromsar - vi krockade med en av dom, faktiskt. Chauffören skyndade sej ut och lade stenar framför hjulen, så att den inte skulle rulla iväg på egen hand. Annars tyckte jag det var härligt att vara i Afrika, härliga människor, lätta att kommunicera med. Jag läser allt ni skriver, ni verkar må alldeles utmärkt. Bra, fortsätt med det!

2009-09-29 @ 01:18:43
Postat av: LisaBB

Hallå där.

Har ju kommenterat några gånger, men visst, jag kan ju babbla ännu mer. Kul att det uppskattas.

Det är verkligen kul att läsa om hur livet artar sig för er där borta. Ni skriver så rikt så man kan verkligen följa med bra. Hoppas ni fortsätter med det!

Själv sitter jag i Blekinge och skriver. Anna: Du kanske skulle vilja/kunna läsa en text som ska skickas till en konferens i morgon? 10 sidor i 14 punkter. Hör av dig så skickar jag genast! Om jag har kommentarer från dig i morgon bitti så har jag ju hela dagen på mig i morgon att arbeta med dessa. Om du inte hinner så är det inte hela världen.

Nu sitter jag vid köksbordet och ser ut över en spegelblank havsvik. Av ljuset på de färggranna träden på andra sidan att döma, förstår jag att solen verkligen är på väg upp. Vackert som bara den. Frukostdags och sedan jobba.

Kram till er, men absolut mest till Ida.

2009-09-29 @ 06:49:03
Postat av: Farmor Andersson

Kul att läsa er blogg också. Jag är inte det minsta förvånad över era samtalsämnen med Per och Anna-Lena. Det är skönt att läsa och förstå att de är sig lika. Vi vill ha dem nu, ganska fort.

Det känns bra att läsa att ni uppmanar till förbön för dem.

Ni kan också få en bloggkram från mig:

Kram och hälsning från Sol-Britt

2009-09-29 @ 07:49:36
Postat av: Anna

Hej!

Jag hittade er blogg via Therese på Dagen. Stort grattis till er och er lilla dotter och det är jättemysigt att få läsa om er vardag där nere.

Kram!

2009-09-29 @ 08:43:04
Postat av: Fredrik Reinfeldt

Postar härmed en uppmuntrande kommentar. Vad gör man inte för sina landsmän.

2009-09-29 @ 10:08:31
Postat av: mo

2009-09-29 @ 14:44:59
Postat av: Jeanette

Jag kommer inte ihåg hur jag hittade hit (kanske från familjeliv?). Det är hur som helst jättekul att få följa er resa :-)

Hälsningar Jeanette

(som har ett barn från Colombia och väntar syskon)

2009-09-29 @ 21:19:12
Postat av: Pernilla

Jag kommenterar !!

Härligt att höra hur ni har det och att det flyter så bra.

Om Josefs inlägg om Idas nuvarande sovplats..

Det är så det ÄR med barn.... Det är sååå underbart att ha dem mellan sig och sen bryr jag mig inte ett dugg om vad andra säger att barnen ska sova i sina sänga osv....

Det finns ingen 15 åring som vill sova mellan mamma och pappa..

Man SKA njuta av småbarnstiden....

2009-09-29 @ 21:24:02
URL: http://www.livetenlminimi.blogspot.com
Postat av: Lisa

Skrattade gott år Josefs inlägg!!! Ja, man pratar ju om olika saker!



Skönt att höra att ni har det bra och är friska!

// Lisa (Marcus och Tage)

2009-09-29 @ 22:37:30
Postat av: Per

Dementerar eller tillägger att vi pratade om annat jag och Josef men han glömde det säkert :)

2009-09-29 @ 22:46:36
URL: http://jambokaruri.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Jag har nyss kommit hem med min dotter från Vietnam och njuter nu av det nya livet som småbarnsförälder här hemma liksom ni gör där nere. Livet är fantastiskt! :-)

2009-09-29 @ 22:57:21
URL: http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com
Postat av: pandora beads

Save resources, caring for the Earth is everyone's responsibility.

2010-11-25 @ 06:47:03
URL: http://www.pandorabeadsjewellerymall.com/
Postat av: thomas sabo

Oh well, good

Nice to meet you.

Give you a warm Tip: fade in of winter, we should pay attention to take care of your body warm. Do not let yourself get sick slightly. . .

2010-12-10 @ 04:16:19
URL: http://www.thomassabocharmsclub.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0