Besök

Idag har vi haft två besök. Den ena var i adoptionssyfte, ett i raden av hembesök för att organisationen och hela Kenya ska försäkra sig om att Ida har det bra hos oss. Dagens besökare var nöjd. Vi hade städat fint och jag gjorde mig till och bakade. Hon kom i tid (inte så vanligt här) och vi började prata så mina bakverk blev en aning svarta =( Idag har vi därför öppnat vår nödproviant (en påse gott och blandat som vi fick av goda vänner innan vi åkte ettiketerad som just - nödproviant) TACK Andreas och Pernilla. Hon gillade svenskt godis!

Det andra besöket var av fantastiska Margret. Hon arbetar hos en rad svenska adoptivfamiljer med städning, tvättning, matlagningskurs mm. Hos oss tvättar hon men idag blev det en extra onsdag och då bad vi henne städa. Och hon har STÄDAT vi hade nog kunnat äta middag direkt på golvet idag. Vi har det oförskämt bra här nere.

Vi väntar med glädje ytterligare besök. Det första av mormor, inte min (hon är hemma hos Jesus) utan Idas lilla mormor är på väg till Kenya alldeles ensam. Modigt och fantastiskt roligt tycker vi!!! Hon kan ju faktiskt ta med nytt nödproviant =)

Mamma frågade igår om jag hade börjat att tänka på julen än (när jag beställde lite svenska julsaker av henne). Det har jag faktiskt, det är helt i sin ordning, jag brukar börja köpa julklappar i september. I år har jag bara ett måste på julafton, jag har lovat en massa människor att ta ett dopp i poolen bara för att jag kan. Jag föreslog nyss en typisk Anna-sak som min driftiga man genast genomförde. Jag undrade om vi skulle se alla julavsnitt i de TV-serier vi har med oss i december som julkalender (vi tittade på julavsnittet i en Vita Huset säsong) Josef tog genast papper och penna och skrev upp vilket avsnitt det var. Jag älskar julkalendrar =)

Tack och hej leverpastej / Anna

Kommentarer
Postat av: Hanna P

Ha en underbar tid tillsammans med mormor!! :-)

Kram!

2009-09-24 @ 15:24:43
Postat av: Karin

Ooooo vilken modig moster jag har som ska åka så långt ensam.. men jag förstår hennes längtan efter er alla och särksilt Ida :)



kram kram :)

2009-09-25 @ 12:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0