Bil och sta´n

Det verkar som att vi är varannandagbloggare nuförtiden. Det händer ju i och för sig inget särskilt här nere. Just nu regnar det tydligen på nätterna, jag har ingen aning jag sover som en sten när jag väl har somnat. Men det finns misstänkta vattenpölar på marken på mornarna.

Ida har fått ett nytt ord, blomma fast det låter bwa med ett långt w. Hon sa det imorse och pekade på våra Sverigebilder (vi har satt upp några bilder på blåklocka, smultron, blåbär mm, vi kallar dem för enkelhetens skull blommor). Sen har hon pekat på flera gröna och blommande växter och sagt sitt mystiska bwa så det ska nog vara blomma.

Ida och jag har varit i stan idag. Jag måste ju dit ibland och köpa garn. Idag gjorde jag killen galen då jag skulle ha ett nystan av varje färg, måste ju ha lite olika till mina julgransfigurer. Det blev en kort stadstur med garnaffär, barnaffär, tygaffär och sen lunch på Java. Det tog ändå tre timmar allt som allt =).

Josef har kört bil till skolan för första gången. Vi har fått låna en bil för att se hur det känns. Känns det bra kanske vi hyr nämnda bil. Idag kändes det bra =) Väldigt skönt att han slipper sitta på galna matatus varje dag. Det räcker med nån gång ibland.

Nu ska jag jobba, får egentligen inte alls sitta här och blogga =)

/ Anna

Kommentarer
Postat av: mormor

Roligt att höra Idas framsteg. Längtar så efter henne o er. Ang. bil Josef måste lova att köra försiktigt och akta sig för matatuchaufförerna. Roligt också att läsa om era julförberedelser. Det spelar ingen roll var i världen ni befinner er, ni börjar innan andra börjat reflekterat att det ska bli jul. Kram mormor/mamma/svärmor

2009-11-11 @ 16:05:34
Postat av: Emma L

Haha men Anna du ska veta att mamma avslöja att HON satt o lyssna på julmusik idag tom. innan JAG börjat göra det! Tokiga familj! Idag har jag vart på IKEA och dom har i allra högsta grad börjat med julpynt. Skulle haft med datorn o skypat därifrån! Pussa o krama alla från mej (alla kenyaner också)

2009-11-11 @ 21:49:48
Postat av: Marika

Fast jag tycker det är kul att du bloggar istället för att jobba. För då finns det en anledning för mig att läsa er blogg innan jag måste jobba/plugga.



Dina julförberedelser smittar kan jag säga. Imorgon ska vi rita på pepparkakorna som Filip säger. Sedan ska jag ta fram julgardiner till klassrummet...

2009-11-11 @ 22:04:50
Postat av: G

Läste fel... tyckte det stod "måste ju köpa gran då och då".... 'skratt'

2009-11-11 @ 23:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0