1:a advent

Norska kyrkan blev det inget med. Josef har tillbringat stora delar av natten på toaletten. Han verkar få matförgiftning eller något annat som har med magen att göra runt varje månadsskifte. Ska bli intressant att se hur nyårsafton blir. Han mår bättre nu men vi fick sjunga adventssånger själva i morse.

Ida och jag har haft en mysig första advent. Vi har lyssnat på adventssånger och fixat litet här hemma. Vi åt pepparkakor och lussebullar efter frukost. Lussebullarna smakar inte så mycket saffran men det blev ändå bullar. Jag har köpt en mortel i trä idag så nästa sats ska smaka mer hoppas jag.

Kvällen har vi tillbringat i härligt sällskap av Maggan som är missionär här nere. Mysigt fika, middag och småprat. Nu sitter vi i skenet av advensljusen och tittar på Lilla huset på prärien!!! Vita huset är slut och då fick jag välja serie =D fast vi har bara en säsong med oss och den har vi sparat på sen i somras,  visar stor karaktär från min sida.

Imorgon börjar kursen på skolan som jag ska vara med på. Ska bli skoj!

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Marika

Låter som en mysig advent, för dig o Ida i alla fall. Jag o Filip var i Hässelby V:stads kyrka på familjegudstjänsten eftersom Sofie är med i barnkören. Lite svårt med att hitta den rätta känslan då solen lyste in i kyrkan med en vårvärme utanför porten. Saffransbullarna efteråt var goda och juliga.



Sedan fortsatte jag att plocka fram ljusstakar och stjärnor, men pepparkakshuset får vara till en annan dag.



Kramizar Marika

2009-11-29 @ 19:51:42
Postat av: Jakob

Själv vaknade jag första advent i Kittelfjäll tillsammans med Anders, Linus, Johan och PJ. Det var förvisso klarblå himmel men solen syntes bara mellan klockan 11 och 12 då den med nöd och näppe orkade ta sig över fjället söder om Kittelfjäll. 50 cm snö, 14 minusgrader och levande ljus på frukostbordet bidrog till att skapa en vissa adventsstämning. Vi kommer att få ett fantastiskt läger där i vinter...

2009-12-03 @ 14:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0