Sista lektionen

Jag har haft min sista lektion på skolan idag. Bedömning var ämnet för dagen. Det vore bra om de slutade köpa prov från diverse privata aktörer och ge till sina femåriga elever. Mitt mission för dagen var att övertyga dem om att observation av barn som gör saker räcker som bedömningsunderlag för femåringar. Är inte säker på att de köpte mig rakt av men man får ju försöka. Prov och betyg till femåringar BURRR.

Efter lektionen mötte vi ett glatt gäng vid poolen. Vi har verkligen försummat Gemina-gemenskapen under mina veckor på skolan. Josef och Ida har ju varit med så vi har mest varit borta. Men nu är vi tillbaka igen =) Det var härligt att bara sitta och prata lite. Ida var badsugen, vi hade inga badkläder med men det löste hon genom att helt enkelt kliva i med skor och klänning. Hon hann en sko, den andra fick förbli torr.

Idag har det verkligen varit högsommarvarmt, det till och med luktade sommar ute i Karen (i Nairobi luktar det mest rök). Hur har vädret varit i Stockholm idag? ;-) Jag antar att det vita täcket var välkommet. Nu ska jag fortsätta med mina snöflingor till julgranen. Mina är gjorda av vitt garn och en silver-glitter-tråd, duger det också.

/ Anna


Kommentarer
Postat av: mamma

Vad bra Anna! Hoppas de lyssnade på ditt budskap när det gäller 5 åriga barnen.

Idag när ni badat och solat har vi skottat snö. Det var jättevackert att vakna i morse, utanför fönstren var det jättefin vit och mjuk snö. Barnen har haft jätteroligt idag. Nästa år har ni (vi) en liten 2 åring som får vara med om att upptäcka snön. Då får hon visa sin lilla/e 10 mån gamla kusin hur man ska leka i snön. Mysigt!

2009-12-15 @ 21:42:16
Postat av: Catrin

Här i Gävle har det kommit cirka en halvmeter snö... Och jag upptäckte i morse att Elis vägrar gå i snön, inte kul. Fick bära honom och försöka få Sixten (som var så glad i snön att han sprang) att springa i den riktning vi skulle.

Kram och god jul!

2009-12-15 @ 22:52:04
Postat av: Martin

Ja här är det verkligen vinterlandskap nu och Stockholm blir som vanligt lamslaget när snön kommer.

Jag hittar ingen adress till er och vi skulle behöva ta några grejor om husvagnen. Kanske ni skulle kunna maila mig?

Ha det super!

2009-12-17 @ 14:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0