Regn och julkalender

För några dagar sedan introducerade jag Trolltider för Ida. Julkalendern från 83 eller något liknande. En av mina favoriter.

Idag insåg jag varför, regnperioden är i full gång. Vi har oftast fina förmiddagar och vissa dagar är det riktigt fint väder men det regnar på kvällarna och ibland hela eftermiddagen som idag. Förutom regnmängden påminner det ganska mycket om en mellanregnig svensk sommar. Men vi har haft 30 grader och sol i nästan tre månader så jag har helt enkelt höstfeeling när tofflorna har åkt på, filtarna är framme och regnet smattrar mot rutan. Jag ääääälskar hösten så det finns inget deprimerande i det men mitt plötsliga sug efter julkalendern måste naturligtvis höra ihop med att jag har höstkänslor i kroppen.

Dagen har jag tillbringat med stora delar av mammagruppen, vi åkte till Amani något som jag missade förra gången, det var inte sista besöket den här gången kan jag lova. Ida fick en klänning som kostade strax över hundralappen och som hon lyckligt dansade runt i trots att den är fyra storlekar för stor. Klänningarna mormorn har sytt är finare men nu slipper hon sy dag och natt, jag kan blanda upp med ett par från Amani. Vi köpte också en dockklänning som satt ihop med en liten klänning som vi till slut fattade var till Barbie. Ida gick och hämtade en Barbie som skulle få prova, visst har vi en snygg prins?

Annars saknar vi mest Josefs svenska elever som åkte hem inatt.

Nattinatt
Anna

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så "skönt" med A(r)mani klänningar. Började snart känns press inför nästa möte med dotter/dotterdotter --- fast bara på skämt / Mormor

2012-05-04 @ 15:14:04
Postat av: Cecilia Carlid

Hehe, din kommentar om prinsen i klänning fick mig att tänka på när vi klädde ut Samuel till prinsessa på Skansen så att Gabriella kunde få rädda honom när hon var Zorro på möhippan =)

2012-05-05 @ 11:15:25
Postat av: Åsa

Amani är ju underbart! Jag önskar att det funnits en kjol åt mig under min tid där, men jag hade aldrig turen med storlekar.



Härligt att se hur ni hemmastökar. :)



Kramar på er! /Karlbergarna

2012-05-05 @ 22:07:03
URL: http://iborian.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0