Första stegen =)

Jag vet att nästa inlägg skulle handla om Kibera men det här måste liksom komma emellan. Ida och jag hade mamma-Ida-mys på hennes rum ifred som det har blivit viktigt att få vara. Pappa och Rasmus busar och springer fram och tillbaka, alltså pappa springer och håller i Rasmus händer så att han springer/flyger med. Mitt i buset hörs det förvånat "Gick du?" lillkillen hade tagit två steg mot pappa. När vi kom in för att beskåda den nya färdigheten satt han i pappas knä saligt lycklig men att göra om samma sak igen hade han inga planer på, det fanns ju en bil på golvet. Jaja vi får väl se steg nummer tre och fyra då.
.
Annars har den officiella processen startat för oss. Idag var Rasmus guardian här, en mycket behaglig kvinna som vi kände oss bekväma med från första stund. Imorgon ska vi till advokaten på förmiddagen och på eftermiddagen kommer adoptionsorganisationens socialarbetare hit. Fullt upp alltså.
.
Jag ska organisera mig och förklara processen men det är ett annat inlägg. Idag firar vi Rasmus första steg =)
.
/ Anna

Kommentarer
Postat av: Farmor

Underbart att få fira Rasmus första steg!

Grattis!

Härligt att processen sätts igång på allvar.

Lycka till i morgon!

2012-05-14 @ 21:35:41
Postat av: Emma L

Hurra för Rasmus snart har mamma o pappa ingen chans o hänga med!!:) (säkra på att ni vill fira?;-)

2012-05-14 @ 21:54:36
Postat av: Hanna

Hejja Rasmus!! Snart springer du ifrån alla som försöker sätta stopp... :)

Nu har jag äntligen hunnit med att uppdatera ikapp mig på bloggen o jag/vi saknar er hur mycket som helst!! Alva har till och med lagt in Ida som bakgrundsbild på mobilen för att hon saknar henne så mycket... Det är väl rart?!

Vi hör snart av oss på Skypen, nu är det ju långhelg o ledig här hemma så då ska vi väl kunna få till det?!

Kraaaam så länge!!

2012-05-16 @ 10:35:26
Postat av: Mormor

Grattis Rasmus! det är de första stegen på många många steg du ska ta. Roligt!

Så skönt att höra att det börjar hända saker även på adoptionsfronten.

Jag längtar så efter er!!!!! Krama varandra från mig

2012-05-16 @ 12:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0