Guldklimpar

Vi har hektiska dagar. Inte egentligen men pappan är på årsmöte vilket lämnar oss andra tre ensamma hemma på dagarna. Jag har ju två små juveler som snällt sover till åtta på morgonen och egentligen är de snälla men oj vad syskonreaktionen är mer märkbar när jag är ensam förälder. Ida fullkomligt älskar sin lillebror men om han sitter i mitt högra knä ska hon minsann sitta i det vänstra, helst det högra men det får hon ju inte, men då protesterar han och vill ha sin mammas knä för sig själv. I tisdags var jag helt matt när Josef till slut kom hem, känslomässigt matt efter att ha varit en förälder för lite hela dagen. Det kommer ju att ordna sig men man får kämpa lite.
.
Så vad gör man... jo jag lockade Josefs elever med köttfärssås och fick sällskap idag. Vips är Ida ett under av snällhet (om hon inte är trött och hungrig förstås) och jag fick sova middag med Rasmus så att jag inte ens hann ner till poolen innan alla var tillbaka. MYCKET skönt! Underbara människor!!!
.
Köttfärsås var inte enda förevändningen, jag har ringt en gammal vän till båda våra pappor som hjälpte mig att få till ett studiebesök på MAF Misson aviation fellowship. Vi fick ett så vänligt bemötande och rundtur i hangaren. KUL!!!
.
Idag har Rasmus varit framför allt lycklig. Han har knappt gått att söva varken på dagen eller kvällen för han vill bara busa. Så fort jag har rört mig eller någon annan i familjen har kommit in i rummet har han farit upp som en raket och bubblat av glädje. När jag satt med lillskrutten i famnen som busade och skrattade och tittade på lillskruttan som lyckligt kammade ett hår (hon får nämligen inte kamma mitt) så slår det mig en sak. Vad jag är lycklig som får vara mamma till just dessa två små guldklimpar, vilken förmån det är.
.
Hejsan från en lycklig och lite trött mamma
Anna

Kommentarer
Postat av: Kerstin Larsson

Ja! Det är lycka att få vara förälder. Jag gläds med dig när jag läser.



Sköt om er och håll er friska!

Kram

Kerstin

2012-03-31 @ 13:51:53
Postat av: Annica

Rasmus, ett av de absolut bästa namnen!! Kram kram!

2012-03-31 @ 20:42:16
Postat av: Anna N

Känner igen syskonreaktion, och känslan av att vara helt slut, men alldeles fantastiskt lycklig <3 Vad underbart att Rasmus redan har blivit ett litet busfrö!!!! Här hemma har Malte feber, så då blir det mycket soffmys, TV-spel och favoritsaker till frukost, lunch och middag! Kraaam

2012-04-01 @ 18:27:34
Postat av: Hanna

Tillbaka efter en härlig skidvecka i Idre så måste man ju läsa ikapp sig på bloggen! Jobbet får vänta... :) Vi har lite förkylningar med oss hem, men ingen magsjuka tack å lov...

Härligt att läsa om de två godingarna - och att det blir syskonreaktioner åt båda håll får man ju räkna med. Det är bara att inse att det är så det kommer vara under hela uppväxten - ibland är de världens bästisar o ibland har de jordens dummaste syster/bror! Syskonkärlek! :)

Oj, va vi längtar efter att få komma o träffa Rasmus o vara med er! A&M längtar särskilt efter Ida ("förutom när hon slåss" = M:s kommentar)! Tur att det finns förlåt mig-saft då... ;)

Kram på er alla 4!

2012-04-02 @ 14:33:39
Postat av: Helena

Stort grattis! Vi är så glada "med er". Det är så stort, fantastiskt! Ler stort av igenkänning... Blessings och kramar från familjen Reierstam

2012-04-03 @ 22:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0