Med Idas ögon

Hej igen
.
Vi har några veckor där pappan jobbar ganska mycket, om en vecka får vi gäster och ska resa lite så han behöver få undan lite innan det. Det är nog bara att inse att denna gång blir det en en-gång-i-veckan-blogg för nu är det svårt och med gäster är det ännu svårare så jag ska nog inte förvänta mig tätare uppdateringar än så.
Det är ju inte så att jag inte har tid, men att ha tid när det finns internet och barnen sover samtidigt, det är det som är kruxet :-)
.
Dagarna fördriver vi ju oftast här hemma men efter många många dagar blir det mysigt med utflykt. I måndags fick vi dessutom en efterlängtad stämpel i passet som ger oss billiga priser. Josef provade stämpeln i Nakuru på safari med en god vän, barnen och jag provade igår på animal orphanage en liten djurpark vid ingången till Nationalparken här i Nairobi. Djuren har deprimerande små burar men det är fint och man får se t.ex. lejon på riktigt nära håll. För någon vecka sedan åkte vi (barnen och jag) till giraffcentret bara för att det är mysigt, där har vi fått billiga priset utan stämpel i passet. Båda dessa gånger har Ida haft hand om kameran, hon har fotat så att det har varit en fröjd att se. Här kommer några smakprov.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Stämpeln fungerade, 40 kr istället för 30 dollar är väl on ok prisutveckling. Det var inte sista gången vi var där.
.
Nu har jag internet och två vakna barn så nu går vi ut i solskenet istället :-)
.
Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0