Vad var det som hände =)

Det är lite glest mellan inläggen, det är lite problem med uppkopplingen. Det var nån olycka och tydligen har inte Kenya så många kablar internet in i landet och nu är en trasig och det märks kan man säga. Mest av allt märktes det när vi skulle ladda ner en stor akt på en liten pojke i måndags. Men den kom till slut. Vi ringde våra föräldrar utan att ens ha sett bilden själva. Han är så söt, pigga glada ögon och skrattgrop. Mamma kommer att smälta!
...
Jag satt i seminarium på Skype i måndags, snälla kollegor har gjort det möjligt för mig att läsa en kurs och i måndags eftermiddag var jag egentligen på biblioteket på Stockholms universitet. Det blev fikarast och jag gick till köket och började ladda kaffebryggaren. Den laddades med kaffe men inte vatten för då ringde Josefs telefon. Jag har önskat mig att vi skulle få vara tillsammans när telefonen ringde med just det här samtalet, vi var ju tillsammans när vi fick Ida, och så blev det. Vi kunde knappt höra vad Kajsa sa i telefonen, för när vi berättade för Ida att "tanten" ringde så utbröt ett jubel och en krigsdans i soffan.
...
Vi fick akten mailad till oss. När livet förändras i ett telefonsamtal är man inte alltid så samlad och organiserad. Vi försökte ladda ner akten, ringa föräldrar och fatta vad som hänt på samma gång. Till slut vad mor och far föräldrar informerade, akten nedladdad och vi kunde titta på ett litet busfrö. Det är konstigt att ha barn på kort, jag är inte avundsjuk på de som har barn så i månader innan de får åka och hämta, man vill ju bara krama. Vi läste och försökte förstå ännu mer om vem vi har fått men det är bara att inse, det får vi lära oss live så småningom. Vi meddelade syskon, vänner och till slut bloggen och för varje gång jag sa eller skrev att vi har fått en lillebror så sjönk det in lite mer.
...
Vi bestämde oss för att fira. Ida fick pannkakor och sen åkte vi till Nakumatt för att handla. Först och främst kläder, skjorta och shorts blev det. Hem igen för att beställa libanesiskt, som vi har längtat efter. Att bjuda på tårta samma dag hade vi redan skrotat, man hinner inte så mycket varje dag här. Vi bjöd till pooltårta dagen efter istället. Vi hann dessvärre inte ringa efter Libanesiskt heller, inget svar. Vi firade med korvstroganoff och spaghetti och sällan har korvrester smakat så gott =)
...
Tisdagen blev istället ett enda firande, vi åt vindruvstårta (fanns inga jordgubbar) vid poolen med gänget och fick sällskap till middagen och nu blev det libanesiskt. Lillebror är minsann värd att firas!
...
...
Idag åkte Ida och jag med några familjer till Rusty Nail (favoritrestaurang) för att äta brunch. Då ringde telefonen igen och jag fick ett nytt efterlängtat datum. Det verkar som att vi får träffa lillebror den 12/3. Så nu ska vi börja planera för en väldigt väldigt viktig resa. Vi ska åka till Kisumu där han finns och hämta vår skatt.
...
Tack och hej
Anna

Kommentarer
Postat av: Emma

Alltså jag döör va spännande dethär är!!! Precis lika som förra gången :-) PUSS från moster x 2

2012-02-29 @ 22:35:31
Postat av: Marie

Åh, jeg blir så rørt her jeg sitter og leser...! Tenk at dere snart skal få hente hjem lillebror! Jeg gleder meg så på deres vegne. Stoor klem fra oss som kommer til Kenya om noen dager (men først skal bare Samuel og Sveinung bli friske fra omgangssyke, så skal vi i bryllup og feire bursdag, og SÅ er det bare å sette seg på flyet!)

2012-03-01 @ 09:52:53
Postat av: G

Jippie! Vilka härliga dagar! Nu är det såååååå nära! Tack för att vi andra får vara med på resan!

2012-03-01 @ 20:42:35
Postat av: Hej och Hopp

Ett stort grattis till en son och lillebror!

Så härligt att ni snart får träffa honom på riktigt!

2012-03-01 @ 21:50:43
URL: http://www.mintusenmilaresa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0