Övningskörning

Vi roar oss som vanligt när vi väntar. Denna vecka har vi provkört både det ena och det andra. Vi har provkört svt play på Ipad, melodifestivalen har precis slutat och vi såg faktiskt det mesta.

Jag har provkört bilen, ända ut till Karen. Jag är riktigt nöjd med mig själv. Nairobitrafik är inte att leka med men vi har stor bil den här gången och den är inte ny så man får våga lite.

Idag har Josef jobbat, Ida och jag gick med ett gäng grannar (vi är tio adoptivfamiljer här) för att äta glass. Det tog hela eftermiddagen. Förutom god glass fick jag också provköra tvillingvagnen, det gick över förväntan i sanden, över hålen men framför allt över vägarna. Kenyanern stannar väl av ren förskräckelse av min uppenbarelse med den enorma barnvagnen. Det är bara vita som har sånt över huvud taget.

Men viktigast av allt idag är att Ida har provkört de stora cyklarna (inte trehjulingarna). Och hon kan faktiskt cykla, från att jag behövde putta på vart tredje tramptag till att få igång cykeln själv och cykla helt utan hjälp förutom stödjjulen förstås.

Nu ska jag provköra sängen för andra gången ikväll (jag har en ovana att somna när jag nattar) john blund och jag har absolut en date snart.

Nattinatt
Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0