Om nån skulle vilja...

Skicka något till oss...
Så är adressen
Josef och Anna Pansell E 13
Gemina Court Appartements
P.O.Box 44491-0100
Nairobi Kenya
Man får mer än gärna skicka brev med eller utan chokladkakor ;-) vill man busa med oss kan man skicka paket. Igår när vi väntade på taxin så underhöll en av mammorna oss andra med en resume av pakthämtningen på posten. Vi skrattade gott i säkert en kvart. Så roligt är det! Ett paket skulle förstås resultera i ett skojjigtblogginlägg och det vore ju värt ganska mycket.
Nu ör det inte alls så att vi inte vill ha några paket. Det är bara så att vi väntar lite besök nu och då och det är förmodligen både enklare, billigare och snabbare att skicka med nästa besök. Bara maila oss så meddelar vi när nästa leverans av nära och kära åker hit. Skullenågon vilja överraska oss så får ni fråga familjerna. Men brev åker liksom direkt hit (om nu den godtyckliga leveranstiden som posten här bjuder på kan räknas som direkt).
Ja, nåt ska man skriva när man bara väntar på att en knäpptyst telefon ska ringa :-)
Anna

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag blir inte klok på blogg.se inlägg från Ipad går inte att kommentera och när jag skriver direkt på hemsidan då suddas alla tomma rader bort hur jag än försöker. Skumt!!!



Anna

2012-02-09 @ 21:53:30
Postat av: Pernilla

Tänker på er i väntandet! kramar!!

2012-02-10 @ 14:05:13
Postat av: Emma

Hoppas, hoppas ni hör något snart!

/grannarna :)

2012-02-10 @ 16:04:02
URL: http://www.axebo.se/kenya
Postat av: Åsa

Hörde att ett bb kommit idag så det är nog dags snart. Woooiiii!!



Ja, postbesöket var ett av de mest minnesvärda från Nairobi. Sju stopp på en totalt sett tio meters linje tror jag det var för att få ut ett paket som till slut innehöll en korsordstidning och kolaremmar. Men det var OERHÖRT välkommet. :)

2012-02-10 @ 21:53:37
URL: http://iborian.wordpress.com
Postat av: Hanna, Tony, Alva o Melker

Det enda man kan vara säker på är att för var dag som går så kommer beskedet ett steg närmre... Jag (Hanna) har ju fått för mig att de ska ringa idag, på min födelsedag, vi får väl se om jag har rätt... Det är ju fortfarande några timmar kvar på den kenyanska kontorstiden... Kraaaam från oss!

2012-02-13 @ 10:37:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0