Garn


När Josef har varit på resa har Ida och jag stannat hemma och tagit det lungt. Det är många familjer på väg hem för tillfället så vi försöker hinna med så många hej-då-fikan vi kan. Idag bjöds det på himmelska chokladmunkar och kaffe, de dög absolut som ersättning för semlor.

Efter fikat packade vi och två andra mammor in oss i en buss för avfärd mot city. Det är helt ok att åka till stan ibland men centrala Nairobi är inget man går och myser i. Men när man har behov av saker är det en bra utflykt. Jag hade seriösa garnbehov :-) Jag har stora planer när lill*ns filt är klar. Jag vet bara inte var jag ska börja. Det är så mycket som är roligt. Men när garnet kostar 5-10 kr nystanet så kan man planera.

Det är mycket som händer denna vecka. På torsdag och fredag ska vi flytta till en större lägenhet. Det känns bra samtidigt som vi kommer att sakna vår lilla E 13. Nio månader av vårt liv har vi bott här, nio väldigt viktiga månader. Nu får de kommande viktiga nio/tio månaderna en ny arena. Ida är så glad för hon ska få en barnkammare precis som Madicken och Lisabeth.

På fredag ska vi åka in i nationalparken och njuta av den hett efterlängtade naturen och djuren. Jag älskar ju giraffer och det ska bli så roligt att återse dem i det vilda (så vilt det nu blir granne med stan). Vi ska åka i vår bil så jag räknar med att få köra lite safari själv också.

Även om det händer mycket så betyder det inte att vi inte har tid med ett alldeles speciellt samtal. HÖRDE NI DET??? Alltså ni som sitter på de där papprena som ska i ordning innan vi kan få vårt efterlängtade besked. Telefonen får åka på safari också minsann.

Nattinatt Anna

Kommentarer
Postat av: Cecilia summerar

Tack för lajvsaffaribloggning! (Gick inte att kommentera där) För ett år sen kom vi HEM till Kenya. Vi längtar dit igen! Ofta, ofta!

2012-02-24 @ 15:29:45
URL: http://cecilia.ekhemmanet.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0