Livet

Idag har vi fått vinka av fina lilla farmor. Hon somnade stilla och försvann till ett bättre ställe. Hon är så efterlängtad av farfar som nog har tyckt att till och med himlen varit tom utan farmor. Tänk att få ha en sån kärlek som räcker in i evigheten. Farmor fattas mig men hon har fått en välförtjänt vila hos Jesus.

Igår hade jag en riktig farmordag. Jag satt hos henne i några timmar, eller inte satt kanske. Jag stekte svamp efter konstens (farmors) alla regler tills den låg som torra skinnbitar i gjutjärnspannan. Sen gjorde jag svampstuvning à la farmor. Hon var nämligen svampstuvningsmästare. Jag får den nästan som hennes men riktigt så god kommer jag aldrig att få till den. Lite svampstuvning blev soppa som farmor fick och hon åt faktiskt några skedar och tyckte att det var gott. Undrar hur många galningar som börjar steka svamp på ett sjukhem där det absolut inte finns några spisfläktar. Sånt var viktigt för farmor och mig (att laga mat och baka tillsammans) och jag är så glad över vår sista dag tillsammans.

Idag har vi också gjort ett väldigt viktigt inköp. Det lilla nya liv som väntar på oss behöver ju en egen Puh. Puh är Idas nattkompis, inte alla nätter men de flesta. Puh köpte vi när vi längtade efter Ida och han fick sova i vår säng. Idag har Nasse fått komma hem till oss för att dela säng med oss tre. Nasse är ju Puhs bästa kompis och det var Idas självklara val.

Liv som kommer, liv som går. Det enda jag önskar är att leva här och nu och ta vara på de jag har.

Ta hand om varandra!
Anna

Kommentarer
Postat av: Sofia Einebrant

Tröstekram till dej!!!

2011-12-03 @ 17:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0