Ombyte

Vi vinkade av farmor och farfar igår. Det var lite sorgligt att se dem försvinna innanför kontrollen. Det dröjer liksom så länge innan vi får se dem igen. Å andra sidan har vi varit här i fyra månader nu och vi borde åtminstone närma oss halvtid om vi inte redan passerat. Tiden har gått både fort och långsamt, det känns som att livet hemma står på paus och väntar på oss. Det fattar jag ju att det inte gör men det känns så. Så får vi så många härliga rapporter hemifrån så det känns som om vi är med åtminstone litegrann.

Idag har vi ordnat en massa inför nästa besök som kommer inatt. Jag och brudarna under oss åkte till stan. Syftet var att hämta ut ett paket som någon vänlig själ hemifrån har skickat. Det är inte så lätt att hämta paket i Nairobi och inte blir det lättare av att jag lagt avi:et på ett "smart ställe" jag är väldigt bra på smarta ställen, jag hittar aldrig det där jag tyckte att jag skulle hitta om det låg just där. Vi får alltså vänta på påminnelsen så spänningen över paketet stiger =)

Vi fick ett meddelande idag på eftermiddagen om att gästerna vi väntar fått sitta i planet på Arlanda i två timmar. Det var för halt för att taxa ut. Blir Sverige totalt lamslaget när temperaturen kryper lite längre ner än vanligt? De kom iväg två timmar för sent och två timmar var vad de hade på sig i Istanbul. Då följde en spännande väntan med en riktigt rafflande upplösning när vi följde dem via mobil och flightinformation på nätet tills de faktiskt kom med planet. Turkish airlines höll planet åt dem. Var inte det snällt? Vi gissar att de var för många och att det blev för dyrt att boka om men vi är glada över att de faktiskt är påväg till oss och över att Ida äntligen ska få träffa sin kusin. Nu ska jag göra fika så att vi kan skicka dem i säng med mätta magar när de väl landar.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Kicki

Vill bara säga att jag med spänning och förundrar följer er. Känslan är att man får vara med på ett litet, litet hörn.

Jag vet vad du menar om att livet hemma står på hold, vi upplevde något liknande under alla de månader vi var "fast" på neo med våra barn. Då är det precis som att livet utanför står still...



Många kramar till er och vi hoppas verkligen att halvtid redan är paserad!

2010-01-07 @ 01:10:34
Postat av: Emma L

Va mysigt me nästa besök! O lillkusinen också! :-)



Sen vill jag säga att det inte är lite lägre temp än vanligt...ganska MYCKET! Hade vart -44 hos Björn inatt & här i Örebro var det -20 igår, man vill inte gå ur sängen på morron, då frysen man rumpan av sig! :) Puss & Kraaam!

2010-01-07 @ 10:48:53
Postat av: Kicki Skog

Hi, hi, jag skille vilja se dig diskutera med dem där nere om att få ut paketet utan avin. Det kanske skulle gå smidigare än att diskutera med damer på Telia. Kan du inte pröva - snälla Anna:-) Kram Kicki

2010-01-07 @ 20:29:02
Postat av: Lotta

Så mysigt att ni nu har kusinen på besök! Vi väntar med spänning på lägesrapport och bilder :). Julklappar till julafton nummer tre ligger här hemma och väntar på er. Det var helt underbara julklappar vi fick av er. Speciellt den virkade filten... du är bara för bra Anna! Kram på er!

2010-01-08 @ 09:54:08
Postat av: Glenn

Tror du att du får nån påminnelseavi, Anna? Tja... Afrika är ju Afrika så man vet aldrig. Kanske säkrare med metod enligt Kicki Skog ovan? God fortsättning på det nya året!

2010-01-08 @ 11:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0