Fixardag

Hemma brukar påskhelgen vara helgen då grannarna plötsligt syns. På mamma och pappas gata finns det plötsligt cyklande barn och räfsande vuxna. På vår gata är det inte lika markant, vi har inte lika många grannar men grannarna mitt över brukar vara väldigt flitiga i sin trädgård.

Här har vi ingen trädgård, en balkong dock som står och förfaller i regnperioden (det är inte lika mysigt att sitta där under regntunga skyar). Istället har vi tillbringat dagen inne, förutom Josef som fick åka och handla en liten sväng. Josef och Ida har lekt och jag har städat. Jag har länge suktat efter att få ta ett ordentligt tag med alla saker. Vi har inte så många skåp och lådor men desto fler resväskor. Förvaring saknas inte det gäller bara att vara lite klurig. Jag har gått igenom diverse skåp, hyllor och högar. Jag har slängt och rensat. Det känns precis som vårstädning och det känns väldigt bra. Det blev inte sämre av att jag har haft Liza Marklunds "En plats i solen i örat". Jag älskar att läsa och jag älskar att rensa (när jag har tid för det) så jag har haft en toppendag. Bullar och två sorters kakor har det också blivit. Nu kan jag lungt jobba i veckan utan att känna behovet av att städa, det kommer ju städerskan att göra =)

Nu ska vi se sista avsnitten av "Lilla huset på prärien" säsong 6 avsnitten där Laura och Almanzo förlovar sig. Vi ska också smaska kakor och bullar. Ett bra slut på en bra dag helt enkelt!

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Hanna

Anna, jag tror att jag ska hyra in dig att rensa lite hos oss oxå när du kommit hem... :-)

kram kram!

2010-04-06 @ 13:41:02
Postat av: Mamma Gerd

Varmt välkommen hem Anna. Du är redan inbokad hemma på Ekerö för röj och rensdagAR. Kram på dig

2010-04-06 @ 17:52:47
Postat av: Åsa

Två sorters kakor OCH bullar? Jag får komma på kurs hos dig tror jag. Jag har bara gjort äggköttbullar (kolla bloggen) och hyvlat ner halva tummen i dem idag. :)



Nya tag imorn!

2010-04-07 @ 20:12:02
URL: http://iborian.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0