Blommor

Härom dagen när jag gick här ute slogs jag av alla blommor som finns. Det har precis tagit i och regnat mer än vanligt så vi gissar att long-rain är i full gång. I år har det liksom aldrig slutat regna riktigt som det ska göra men nu regnar det mer och oftare än innan även om dagarna kan vara väldigt varma och sköna. Plötsligt såg jag i alla fall en fantastisk blomsterprakt som jag inte sett alls de senaste veckorna. Jag kände också solen värma mig, någon jag inte heller känt. Det känndes ungefär som i slutet av maj när man plötsligt ser att OJ det är nästan sommar, när man känner syrenerna lukta och det börjar lukta sommar.

Hela strulet med domstolarna har trots oron gått bra, har jag tyckt men oro gör mycket med oss. Det har alltså fått mig att inte SE hur vackert det är där jag finns. Men nu ser jag, luktar och känner igen och det ÄR vackert. Det är klart att det går att oroa sig för om datumet för domen ska finnas kvar när vi kommer så långt. Det kan ju strula precis lika mycket som datum för hearing har gjort för oss. Men nu ska vi bara njuta!

Vi har planerat en resa som vi ser mycket fram emot. Vår sista med Salash för den här gången. Vi ska se Tsavo East som vi har velat sedan vi var i Tsavo West med mamma, pappa och Emma. Att vi får med en väldans trevlig familj på resan och att resan slutar i Mombasa gör det hela ännu trevligare. Livet leker helt enkelt!

Att vi nyss fått tårta och kaffe av grannarna när vi tittade upp för att säga grattis till lillebror som fyllde ett igår gör inte dagen sämre.

Ida står just nu och lagar mat till sin docka. Hon steker pannkakor. Det är vad hon själv ska få äta ikväll. Ett dockkök är under uppbyggnad. Mycket avancerat... Bild kommer när det är klart. Jag har bestämt mig för att vi inte kan trycka på paus tills vi kommer hem, det är lika bra att fortsätta leva och leka så mycket vi orkar. Så Ida leker med dockan, lego, pussel mm och jag leker med virknålar och stickor. Josef kurerar sig från sin senaste matförgiftning. Han leder stort i antal kvitton från provtagningar på maginnehåll. Försäkringsbolaget ska få en kasse av oss när vi kommer hem =)

Hejsan från ett ganska fridfullt Pansellskt hem.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Min livsnjutande Anna, så får man väl säga till sin dotter? Det är en gåva att kunna se allt det vackra omkring. Förstår att det varit oro under den här tiden trots att Ni lyckats bra på att hålla er positiva. Bra att njuta av tiden här/där och nu. Lek med Ida, pyssla om din matkänslige man och så roligt att planera en till resa med Salasch,som vi vill hälsa till. Kram till Er

2010-04-27 @ 17:57:12
Postat av: Farmor

Vad härligt att ni får slippa oron och kan leva i nuet och njuta av alla vackra blommor. Jag förstår att blomsterprakten är enorm nu när det har kommit mera regn. Vi såg ju helt fantastiska Bougainvilleas och andra fina blomster och buskar redan i julas hos er. Vi vill också gärna skicka en hälsning till Salash.

2010-04-27 @ 18:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0