Första dagen i shorts

Idag har vi haft en härlig dag i Kenya! Vi vaknade till blå himmel och gassande sol. På förmiddagen tog jag en promenad till "Prestige", ett köpcentrum i närheten för att ta ut pengar och handla. Då insåg jag att idag var dagen för att plocka fram shortsen inför eftermiddagens utflykt till Svenska skolan.

Men vi börjar med att backa en dag bakåt. Anna har redan berättat att vi var på en träff för adoptivfamiljer i går och att lillan somnade hos mig. Vad hon inte skrev var att det var första gången. Första dagen somnade hon själv men sedan dess har det alltid krävts att hon fått vara hos mamma för att somna. Men i går fungerade det också med pappa. Ett stort framsteg i pappaskapet! Det kändes jättemysigt.

På samma träff i går mötte vi ett pastorspar från Finland. De är väl ungeför jämnåriga med oss och han arbetar som pastor för en satellitförsamling till den stora centrala pingstförsamlingen i Helisngfors. Denna församling ligger i ett av helsingfors invandrartätaste område och är i mycket en internationell församling. Det kändes nästan som att möta sin kopia från ett annat land. Om vi är lika i övrigt får väl framtiden utvisa när vi lär känna dem bättre, men i våra yrkesroller är vi i varje fall väldigt lika och vi adopterar båda två från Kenya.

Tillbaka till idag. Eftermiddagen idag spenderades i goda vänners sällskap på svenska skolan. Dit kom flera av de svenska adoptivfamiljerna och även två italienska och de båda finska adoptivfamiljerna här. En av de "svenska" adoptivfamiljerna är egentligen Holländare men bosatta i Sverige och en annan är från Tyskland. Så det kändes som ett internationellt möte i många avseenden :-) 

Efter en lugn och trivsam eftermiddag åkte Anderssons med oss hem och vi köpte pizza på vägen. Bredvid "vår" matvaruaffär ligger en pizzeria som har special erbjudande på fredagar: köp två pizzor och betala för en. Detta erbjudande utnyttjade vi.

Josef


Kommentarer
Postat av: Jessica Merell

Hej Anna och Josef



Jag har inte läst er blogg innan men ikväll tänkte jag lite extra över hur det har gått för er nere i Kenya. Tårarna rinner nerför mina kinder. Vilken resa ni gör! Jag önskar er och er dotter all lycka till på er fortsatta färd tillsammans. Många kramar från Jessica Merell

2009-09-12 @ 19:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0