Förberedelser

Först och främst - tack!!! Vad snällt och lydigt ni kommenterar =) Alla ni som vi känner - jätteroligt att få lite kontakt. Alla ni som vi inte känner - jätteroligt att få veta vilka som läser om oss.

Dagen har flutit på i lugn och ro. Sandlådan på förmiddagen och poolen på eftermiddagen. Ni som känner oss väl vet vilka poolälskare vi är. Vi skulle kunna ligga där, läsa och gotta oss varenda dag. Idag låg jag och lyssnade på ljudbok och höll koll på Ida som lekte i sin lilla pool - mysigt!!! När vi legat där ett tag kom kompisarna och vi fick ännu roligare =) Det är ganska folktomt vid poolen så man kan få ha de för sig själv långa stunder. Vårt lilla gäng fyller dock upp det lilla området ganska bra.

Nu förbereder vi för fullt inför den stora dagen på fredag. Ida fyller ett helt år =) Vi ska försöka åstadkomma en tårta, det är intressant när ingredienserna inte smakar som hemma men vi ska provbaka, alltid finns det nån som vill äta upp försöken (om de smakar gott förstås).

Vi förbereder också inför lilla mormors ankomst. Idag har vi bokat safari. Vi kommer att åka ut tidigt på morgonen och komma hem på eftermiddagen. Som att åka till Skansen - eller kanske inte =)

Nu ska jag få spagetti och köttfärssås av mannen i mitt liv =) / Anna

Kommentarer
Postat av: Gurlie Kågström

Vi glädjs verkligen med er. Vad kul att ni ska ha kalas redan. Paketet kommer när ni kommer tillbaka till Sverige. Nästa vecka far vi till Stockholm och kommer att vara i Bredäng nästa söndag. Det kommer att kännas märkligt att inte få träffa er då. Vi får se hur det är nästa gång vi kommer till Stockholm.

Kramkram (som Matilda säger) till er alla tre från Gurlie och Lars-Göran

2009-09-30 @ 21:36:52
Postat av: Emma

Men, Anna han ska ju göra KORV till dig!!! :)

2009-10-01 @ 11:37:58
Postat av: Anna

Jag tillhör också dem som "ramlat" över er blogg och inte kan låta bli att följa er. Det är så roligt att följa er familj och jag kan inte låta bli att tänka att i det stora hela spelar det ingen roll var man befinner sig. Känslorna kring att ta emot ett barn är detsamma. Jag har två adopterade döttrar och har känslomässigt varit precis där ni är just nu. Fast vi blev familj i en annan del av världen.

Lycka till och ett stort grattis till Ida på 1 års dagen.

2009-10-01 @ 12:11:05
Postat av: Lisa

Stort Grattis till Ida på hennes 1-årsdag!

Önskar

hela familjen Bergman

2009-10-01 @ 13:08:06
Postat av: Maria Nordlund

Grattis (lite i förskott) Ida på din 1-årsdag!



Hälsar Maria

2009-10-01 @ 13:44:14
Postat av: Moster Lotta

Här sitter en annan pool lover med tjockismage och klump i halsen. Tänk att kusinen redan är ett år! Josefs inlägg om kärlek - bara så fint! Vår lilla gåva till Ida kommer ner med mormor, så det blir kalas i flera dagar... Lycka till med tårtbaket! När Anna är i farten i köket har jag svårt att tänka mig att det inte blir smaskens :). Stor kram till hela familjen!

2009-10-01 @ 13:45:10
Postat av: Berit Nordberg

Hej! Jag läste artikeln om er i Dagen och sen dess har jag följt er blogg. Anna har jag inte träffat men Josef träffade jag på ett Ashram i er församling för ganska länge sedan. Jag har varit missionär i Tanzania tidigare. Det är så intressant att följa er blogg och höra om era intryck av Afrika :) Vad roligt att ni ska fira Idas 1:årsdag.

Stort GRATTIS från mig. Gud välsigne er!

2009-10-01 @ 18:40:04
Postat av: Hanna P

Älskade vänner o älskade lilla syssling-Ida! Vi skickar många varma höstkramar till lilla 1-åringen på hennes första födelsedag. Nalle Puh på 4 hjul står på vår vind o väntar på att användas igen... Kommer ni ihåg att Alva fick den av er o Femrells när hon fyllde 1?! Å kan ni begripa att hon snart fyller 7... så njuuut av Ida för fortare än ni anar är hon oxå skolflicka... :-)

Puss- å kramkalas på er hela familjen!

från Hanna, Tony, Alva, Melker å så hälsar Sune med lite kattgos o spinn

2009-10-02 @ 09:22:40
Postat av: Manfred

Hej snygga lilla bruden! Grattis på 1-årsdagen, nu är vi lika gammla!!! Jag tycker det är superkul att vara 1 år men det ska bli kul att fylla 2 år också. Hoppas att mamma har gjort en god tårta till dig för tårta ska man äta när man fyller år.

Snorpuss från mig på födelsedagen! /Manfred

(Mamma och pappa ropar också GRATTIS!!!!)



2009-10-02 @ 18:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0