Carnivore

Vi kan glädja min Afrikaberesta farbror Glenn med att vi nu ätit på Carnivore. En restaurang som serverar KÖTT. Vi fick en liten grönsakssoppa till förrätt och varsin potatis sen fick vi kött.  Köttet kom i en strid ström, servitörerna gick runt med enorma grillspett alternativt lååånga knivar med kött på och skar av en bit på tallriken om man ville ha. Jag tror dock att menyn har ändrats lite och att det förut serverades kött från nationalparkens djur, t.ex. zebra och krokodil. Det har man stoppat för att skydda djuren och vi fick smaska på biff, fläsk, kyckling, kalkon, lamm, struts. Snacka om GI =) fast inte efterrätten som ingick i priset som med Nairobimått mätt var väldigt dyrt. Men ett besök där är tydligen ett måste och vi är glada och MÄTTA.

Annars har vi varit duktiga och jobbat.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Glenn

Kul att ni varit på Carnivore. Har sett på Google Earth att restaurangen ynglat av sej till flera ställen i stan. Den vi var till ligger precis väster om Wilson Airport. Kan konstatera via deras sajt att priserna stigit avsevärt, vill minnas att vi betalade ca 100 kr totalt per person. Men det är ju nästan tjugo år sen nu...

2009-10-20 @ 23:05:54
Postat av: Berit Nordberg

Vad kul! Jag var där tillsammans med min familj för många år sedan och jag har nog aldrig ätit så mycket kött någon gång. Magen stod i fyra hörn. :)



Kyparen tyckte att vi skulle ut och springa ett varv runt området, så att vi skulle kunna äta mer..... :)



Jag följer er blogg med intresse. Ha det bra önskar Berit

2009-10-21 @ 16:09:41
Postat av: Catrin

Där åt vi när vi var i Nairobi också, det ingick i programmet på vår Safari. Vi åt alligator och kamel, smakade sådär...

Kram Catrin och Erik

2009-10-22 @ 21:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0