Tidiga mornar urk!!!

Imorse gick Ida och jag upp TIDIGT jag före sju och Ida vaknade när jag klädde på henne vid sju. Det är ju mer än en timme innan vi brukar vakna (ibland två timmar innan). Jag skulle ju på möte. När vi kom till skolan var det inget möte. Det är nästa fredag... vad säger man. Ida och jag fick alltså fördriva förmiddagen själva. Jag fick i alla fall en trevlig och givande pratstund med en av lärarna i förskollärarutbildningen som vikarierar som sekreterare på skolan. Nu vet jag lite mer vad de vill att jag ska göra.

Efter skolan åt vi lunch på Junction som vi utnämde till det trevligaste köpcentret häromkring. Vi handlade lite och åkte hem för att byta om, det hade hunnit bli ganska varmt vi var rätt kladdiga. Ombytta och fräscha åkte vi till Svenska skolan en snabbis innan vi åkte till Yaya för att fika med mycket trevliga norrmän. Då fick nästan Yaya utmärkelsen trevligaste köpcentret. De har faktiskt julpyntat! Jag ska se till att vara där när det blivit mörkt nån kväll, jag skulle VERKLIGEN vilja gå på stan i Stockholm nån kväll när det är kallt, mörkt och alla lampor lyser. Men det får vänta tills nästa år. Jag kan gå två gånger då istället.

Imorgon SKA jag ha sovmorgon, hoppas min dotter vill det också ;-)

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Gunnel Gustavsson

Tack för upplysningen att Yaya har satt upp sin julskyltning. Jag går där i mina tankar. Jag har varit där många gånger eftersom jag arbetat på Kenyas landsbygd och när man då var i Nairobi var Yaya ett måste. Jag kan även se framför mig hur ni studsade mellan alla luckor på immigration. Lycka till med att fira jul i Nairobi.

2009-11-20 @ 23:29:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0