Kvällen före

I jultider älskar jag kvällen före... första advent, julafton... det ligger något magiskt i luften och myset liksom smyger sig på. Ikväll har det varit en sån kväll. Vi har spelat julmusik, naturligtvis Carola. Lägenheten har bytt färg till att gå mer åt rött. Adventsljusstaken som jag tvingade mamma att släpa ner och som hon förmodligen kommer att få släpa hem igen lyser så vackert i fönstret och det är alldeles svart ute. (Josef kommenterade att det kanske inte kommer att vara lika mysigt imorgon bitti med strålande sol och gröna gräsmattor och träd ute =)

Vi har varit på julmarknad på Svenska skolan idag. Mysigt men lite för varmt för att få julstämning trots att Carola sjöng julsånger över hela gräsmattan. Skinkmackan och köttbullarna i matsalen hjälpte lite mer, framför allt skinkmackan. När vi kom hem hade det varit jordbävning i köket. Stackars lilla pepparkakshuset.



Här är vårt juliga vardagsrum. Köket kommer senare, det är just nu arbetsplats. Jag ska försöka åstadkomma lussebullar innan natten. Degen ser lite skum ut bara men allt är värt ett försök.

   

Visst är det fint att vi hjälps åt =)



Ha en riktigt trevlig första advent! Själva satsar vi på norsk gudstjänst i Karen.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Marika

Alltid fint med hjälp. Bad Sofie hjälpa mig med ljusstakarna. Hennes kommentar: Jag ska inte stoppa ner fingret i ljuset, jag lovar!! Det är nu 5 år sedan som hon skruvade ur en lampa och stoppade ner sitt finger. Ajj! Sedan blev det en lång kväll på Astrid Lindgren med ett lyckligt slut.

2009-11-28 @ 22:46:43
Postat av: Farmor Solveig

Anna, en så fin medarbetar har du nog aldrig haft.

Vad adventsfint ni fått det. Stackars pepparkakshuset. Går det att laga eller?

Hoppas ni haft en stämningsfull Första advent på norska.

2009-11-29 @ 15:14:14
Postat av: cecilia

Ja så fint ni har det! Adventsljusstaken imponerar. Hade jag givit mkt för då för ett år sen.

Minns oxå att inga pepparkakor höll sig hårda. Och ändå är det ju inte så fuktigt i Nairobi.

Hoppas ni hade det gott på Scripture Mission

2009-11-29 @ 17:35:46
URL: http://www.ekhemmanet.se
Postat av: Anonym

Santas little helper :-) Men, stackars pepparkakshuset :-(

2009-11-30 @ 10:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0