Julgran

Idag har vi storhandlat, det mesta saknades här hemma men nu är det fulla förråd! Våra grannar köpte julgran härom dagen. Alltså här är granarna plast och inte något vi skulle ha hemma kanske men en gran är en gran (kan någon skicka lite grandoft vore det toppen). Nakumatt är en intressant affär, ena dagen finns Heinz ketchup sen hittar man det aldrig mer, alltså finns julgran - köp julgran. Man vet aldrig (även om till och med Nakumatts ägare måste fatta att granar bör man sälja fram till jul). Vi köpte en 1,5 m hög tanig liten sak men vänta bara tills pysslet sitter i då är den inte så tanig längre =).

Grannarna fick sin gran i en lämplig liten ask. Inte vi! Vi tågade ur affären med en liten gran i all sin prakt - man kan undra vad resten tänkte. Vakterna här på Gemina som sitter parkerade vid vår trappa undrar väl vad det är för galningar som bor här men VI HAR EN GRAN!!! =) =) =) Knappt tre veckor till första advent, snart dags att sätta på julmusiken. Jultokig - javisst!!!

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Marika

Jag som tyckte jag var tidig med att baka pepparkakor i år...



Ni vinner!

2009-11-09 @ 22:28:40
Postat av: Lisa

Det så härligt att läsa om er vistelse i Afrika. Självklart gäller det att passa på att köpa när varan finns! Vi satte på vår julmusik nu i helgen!

2009-11-09 @ 22:37:00
Postat av: Hanna P

Verkar som om ni blivit ännu mer jultokiga i år... ;-) Ska se om vi kan hitta nån grandoft nånstans, duger det med en Wunderbaum månntro?!

2009-11-10 @ 14:09:56
Postat av: Pernilla

härligt!!!

2009-11-10 @ 16:46:07
Postat av: Moster Lotta

Julmusiken går varm i hörlurarna på jobbet :). Igår var jag och kollade på julstjärna och jag har beställt adventssiffror i porslin på nätet till vår nya fina adventsljusstake jag skall knopa ihop (sorry Gustav, det har jag inte berättat :) ). Vi har bestämt datum för vårt traditionella julbak med familjen inför advent, och jag LÄNGTAR!!! Så du behöver inte känna dig ensam med jultokeriet ;). Tror jag blev ännu mer tokig efter julen jag firade nere i Gambia, så vi får se om ni (läs Anna) drabbas av samma "sjukdom" nästa år som jag (om det nu går att bli ännu mer tokig än vad du redan är haha...;) ). Kram på er!

2009-11-11 @ 17:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0