Presentation Josef

Hej på er alla! Hustrun tyckte jag skulle skriva en presentation så då får jag väl göra det :-)
.

Jag heter alltså Josef, är född 74 och uppväxt på Stora Essingen där vi också bor. Faktiskt i samma hus. Mina föräldrar (Tore och Solveig) äger ett hus som från början var ett tvåfamiljshus där de bor i den ena lägenheten och vi hyr den andra. Dessutom har vi byggt en lägenhet i källaren där min yngste bror (Linus) bor och eftersom vi har en stor trädgård har vi kunnat bygga ett hus till på 120 kvm där mellanbrorsan (Jakob) bor med sin hustru (Karin) och deras son Nils. Vi brukar skämtsamt säga att vi bor i kollektiv :-)


Jag arbetar som pastor och föreståndare för Pingstkyrkan Bredäng och jag brukar säga att min stora passion i livet (förutom Anna, vårt väntade barn ifrån Kenya och naturligtvis Gud själv) är Guds församling. Pingstkyrkan Bredäng är en mångkulturell församling där människor från jordens alla hörn möts. En normal söndag brukar c:a 60% av besökarna ha invandrarbakgrund. Vi har för det mesta simultantolkning till fyra olika språk och ibland fler. Det är oerhört spännande att arbeta i en miljö där så många olika kulturer möts och för det mesta är det bara roligt. Men ibland kan det även vara jobbigt och krävande.


Jag arbetar också deltid som medansvarig för Filadelfiaförsamlingens i Stockholm Bibelskola som heter Bibelskola sthlm.

Förutom församlingen har jag också en barnslig passion för böcker.  Jag har svårt att gå in i en bokhandel och inte komma ut med en ny bok och jag kan även ha svårt att passera en bokhandel utan att gå in, så vi har som ni förstår mycket böcker hemma :-). Mest av allt läser jag fantasy och det skall helst vara på engelska.
 

Jag har också en relativt ny hobby och det är att klättra. Jag har en kompis som tog med mig ut till ett bra klätterberg söder som stan för något år sedan. Han fick tjata på mig ett tag innan jag kom med första gången. Men efter att ha prövat det var jag fast med en gång. Det är en träningsform som passar mig utmärkt: äventyrlig, lågintensiv men samtidigt hård och utmanande träning som även inkluderar tanken.


Jag har tidigare i livet också sysslat mycket med ljus, ljud och scen teknik. Ett intresse som jag inte ägnar mig så mycket åt idag, men som ändå finns kvar någonstans i bakgrunden. Jag är ganska händig och gillar att bygga och inom det området är jag bäst på el.


Det var jag det. :-)


Kommentarer
Postat av: Hustrun

Se där! Det var ju inte så svårt =)

2009-05-22 @ 22:55:27
Postat av: Cecilia

Härligt kollektiv! Gissar att de kommer tycka att det blir väldigt tomt när ni reser, men då får ni å andra sidan kanske några besök i Kenya....

2009-05-23 @ 17:39:18
URL: http://kenya.ekhemmanet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0