Gott Nytt År

Vi gick upp strax efter fem för att åka på Safari. Dagen har varit fantastisk och vi kan lägga ännu ett djur till big five - lejonet. Nu saknar vi bara elefanten och den går inte att se här i Nairobi. Vi har varsitt stopplyse i ansiktet Josef och jag, fyra månader i Nairobi räcker tydligen inte för att bygga upp tillräcklig bränna för att stå med huvudet upp ur ett biltak en hel dag.

Det blev tre av fem den här gången också: buffel (massor), noshörning (flera gånger, en hade en unge) och lejon (2 st) så för Josef och mig är det alltså nu fyra av fem då vi såg leoparden förra gången =) Men vi såg naturligtvis en massa andra djur som var helt fantastiska, jag gillar giraffer!!!

     

     

     

Nyårsmiddag intogs på Carnivore och nu har vi stått på balkongen och tittat på... nåja fyrverkerier. Det var väl fem pjäser som orkade över trädtopparna. Jag tycker i och för sig att det är bra att man inte gör av med för mycket pengar på fyrverkerier, pengar behövs till andra saker här.

En halvtimme efter vårt nyår, en och en halv timme före Sveriges säger vi GOTT NYTT ÅR till er alla! Vårt nyårslöfte är att åka till Sverige under 2010.

/ Anna

Kommentarer
Postat av: Emma L

Gott nytt år!!!!! Nyårslöftet gillar jag! :-) KRAM!!!!

2009-12-31 @ 23:12:32
Postat av: Gurlie Kågström

GOTT NYTT ÅR från ett mycket snöigt Umeå. Vi hade ett lugnt nyårsfirande i år. Matilda sov över tolvslaget och Jonatan fick magknip strax innan. Lars-Göran började jobba 6.45 i morse så då får firandet vara till nästa årsskifte. Ha det gott och kram till er alla från oss alla!!!

2010-01-01 @ 13:19:34
Postat av: Jakob

Gott nytt år! Själv gick jag och la mig före midnatt och låg och irriterade mig på alla raketer som smällde överallt och hotade att väcka Nisse...sjukt kul snubbe man är, riktigt partylejon.

2010-01-01 @ 22:03:17
Postat av: Cecilia Carlid

Gott nytt år!

Hos er har man stopplysenäsor av lite trevligare orsaker än här i Sverige i förkylningstider :oP

Håller med Emma - bra nyårslöfte!

2010-01-02 @ 15:50:48
Postat av: Anna N

Vilket härligt sett att fira Nyår på! Jag håller med Emma att ert Nyårslöfte är toppen! Kramis

2010-01-04 @ 22:08:19
Postat av: Pansells i Sätra

God fortsättning kära rödnäsor! :-) Ni kanske har börjat fjälla vid det här laget?! Själva är vi mest röda av det kyliga vintervädret som råder här för tillfället. Idag är det -12 (mitt på dagen) så just nu sitter vi inne o myser framför en sprakande brasa. Senare ska vi bege oss till Hainkes o inta en 13-aftonsmiddag.

Hoppas ni har haft det riktigt mysigt med farmor o farfar o att ni får det bra tillsammans med Jakob, Linus o co som snart landar hos er! Kram från oss!

2010-01-05 @ 15:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0